kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تیر سعودی‌ها به سنگ خورد

آل‌سعود کاخ خالی ریاست‌جمهوری یمن را بمباران کرد

جنگنده‌های ائتلاف سعودی با دو حمله به کاخ ریاست‌جمهوری یمن در صنعا دور تازه‌ای از حملات خود علیه مقامات انصارلله را شروع کردند، غافل از اینکه این ساختمان خالی است. این حملات به مرگ چند غیر نظامی بیگناه منجر شد.

ائتلاف سعودی در سه سال گذشته نتوانسته در میادین جنگ در برابر انقلابیون یمن به پیروزی برسد. تهدیدات موشکی یمن علیه ریاض باعث شده تا آل‌سعود به دنبال تغییر تاکتیک‌های جنگی خود باشد. از این رو در این مرحله ترور مقامات و رهبران انصارلله در دستور کار ائتلاف سعودی قرار گرفته است. اگر چه سعودی‌ها در این جنگ کاره‌ای نیستند و همه امور در دستان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در مرحله اول این تاکتیک دو هفته پیش صالح الصماد رئیس‌شواری عالی سیاسی یمن ترور شد. مقامات انصارلله و رسانه‌ها هم اعلام کردند که آمریکا پشت صحنه این ترور بوده است. حالا این تاکتیک بار دیگر در صنعا در حال تکرار است. منابع خبری نوشته‌اند جنگنده‌های سعودی بامداد دیروز وزارتخانه‌های دفاع و کشور را در صنعا بمباران کردند.
به گزارش ایسنا، شبکه المسیره در این باره اعلام کرده، در حملات روز دوشنبه جنگنده‌های سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری یمن در محله التحریر صنعا شش غیرنظامی کشته و ۳۰ زخمی شده‌اند. این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده آمار قربانیان حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا به 66 کشته و زخمی رسیده است و در میان قربانیان، دانش‌آموزان مدارس نیز دیده می‌شود. بیمارستان «الجمهوری» در صنعا نیز برای اهدای خون و نجات زخمی‌های این حمله، درخواست کمک کرد. از سوی دیگر «توفیق الحمیری» از رهبران جنبش انصارالله نیز اعلام کرد «محمد علی الحوثی» رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن و «مهدی المشاط» رئیس ‌شورای عالی سیاسی در سلامت کامل به سر می‌برند و در این حمله آسیب ندیده‌اند. این در حالی است که منابعی در صنعا به شبکه اسکای نیوز عربی گفته بودند، جنگنده‌های سعودی حملاتی را به مقر نشست فرماندهان انصارالله داشته‌اند. در پی این حملات نیروهای انصارالله به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. تمامی خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری نیز مسدود شده است. منابع یمنی مدعی شده بودند، محمد علی الحوثی، رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن و مهدی المشاط،‌ رئیس‌جدید شورای عالی سیاسی یمن در زمان انجام حملات هوایی ائتلاف عربی در مقر ریاست‌جمهوری یمن در منطقه التحریر بودند. البته این ادعاها با تردیدهایی جدی مواجه بود چرا که انصارالله هیچ گاه جلسات خود را در ساختمانی که امکان حمله به آن وجود دارد برگزار نمی‌کند. بررسی‌های خبرنگار کیهان از فعالان یمنی حاضر در ایران نیز امکان حضور مقامات انصارلله در کاخ ریاست‌جمهوری غیرممکن نشان می‌داد. چرا که این مکان بارها توسط ائتلاف سعودی بمباران شده و بنابراین عاقلانه نیست که مقامات جلسات خود را در این کاخ برگزار کنند. بنابراین به نظر می‌رسد نوعی جنگ رسانه‌ای از سوی ائتلاف سعودی در جریان باشد. در واقع دیروز جنگنده‌های سعودی یک ساختمان خالی را بمباران کرده‌اند.