kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

تاریخ مصرف‌ «کلاه سفیدها» تمام شد تعلیق کمک‌های مالی آمریکا تا اطلاع ثانوی

در پی برملا شدن چهره واقعی «کلاه سفیدها» در بحران سوریه و بی‌اثر شدن نقش آنها در راه‌اندازی جنگ روانی علیه دولت دمشق، آمریکا کمک‌های مالی خود به این گروه را تعلیق کرد.

بالاخره ماجرای «دوما»، چهره واقعی «کلاه سفیدها» را برای دیرباوران هم رو کرد و به آنها نشان داد این افراد لباس «امدادگران» را به تن کرده‌اند، ماموریت دیگری به جز امدادگری دارند.
«کلاه سفیدها» نام گروهی است که توسط یک افسر بازنشسته دستگاه جاسوسی «ام-آی-6» انگلیس بنیانگذاری شده و طی هفت سال بحران سوریه، خدمات شایانی به منافع آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی کرده است.
اما خوشبختانه ماجرای ساختگی حمله شیمیایی «دوما» که توسط عناصر وابسته به کلاه سفیدها سناریوسازی و اجرا شده بود، دست این گروه را برای افکار جهانی رو کرد و همین باعث شد که کاخ سفید هم آنها را «مهره‌های سوخته» بداند و کمک‌ها را به این گروه معلق کند.
به گزارش فارس، یک سرکرده «کلاه سفیدها» اعلام کرد: این (تعلیق کمک‌ها) یک اتفاق نگران‌کننده است و نهایتا روی توان امدادگران برای نجات، تاثیر منفی می‌گذارد. این اتفاق یکباره کمک‌ها، در حالی اتفاق افتاد که همین دو ماه قبل اعضای گروه کلاه سفیدها با مقامات آمریکایی در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار داشته‌اند. کلاه سفیدها علاوه بر مقامات کاخ سفید، با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه هم از نزدیک ارتباط داشته‌اند.