kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
سه مقام آمریکایی اعتراف کردند

حمله به پایگاه ارتش سوریه کار مشترک آمریکا و اسرائیل بود

شماری از مقامات رسمی آمریکا می‌گویند حمله روز یکشنبه به پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه حماه و حلب، توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و با هماهنگی و موشک‌های آمریکا انجام شده است.

این سه مقام آمریکایی به خبرنگار «ان. بی. سی» گفته‌اند، این حمله با استفاده از چند فروند جنگنده اف-15 ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده و طی آن، مقر تیپ 47 ارتش سوریه که محل نگهداری موشک‌های زمین به هوا بوده، مورد حمله قرار گرفته است. پیش از این شایع شده بود که حمله مزبور، با موشک‌های انگلیسی و آمریکایی که از اردن شلیک شده، صورت گرفته است، اردن البته این اخبار را تکذیب کرد.
این مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در حال کسب آمادگی برای اقدام نظامی علیه حضور ایران در سوریه است. به گفته این مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه اهداف ایرانی، منتظر مجوز واشنگتن نمانده ولی پیش از انجام حملات، آمریکا را مطلع کرده است. در طی هفته‌های اخیر، رهبران نظامی رژیم صهیونیستی با همتایان آمریکایی خود دیدار کرده‌اند، این دیدارها هم در منطقه و هم در آمریکا صورت گرفته و طی آن، صهیونیست‌ها حمایت آمریکا از پاسخ قوی‌تر به حضور نظامی ایران در سوریه و ارائه کمک‌های اطلاعاتی در این مسیر را خواستار شده‌اند. یک منبع نظامی نیز مدعی شده که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به خاک سوریه از موشک‌های هدایت شونده ساخت آمریکا استفاده کرده‌اند.
به گزارش فارس، وبگاه «زمان الوصل» به نقل از یک منبع نظامی نوشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله یکشنبه شب به اهدافی در خاک سوریه از موشک‌های هوشمند آمریکایی استفاده کرده‌اند. این مقام نظامی در ادامه ادعای خود افزود که از این نوع موشک در حمله قبلی اسرائیل به خاک سوریه نیز استفاده شده بود.
اهتزاز مجدد پرچم فلسطین در اردوگاه یرموک
پرچم سوريه پس از بيرون راندن گروه هاي تروريستي بر فراز يکي از ساختمان‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطيني يرموک در جنوب دمشق به اهتزاز درآمد. به گزارش شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، به لطف پيروزي هاي ارتش سوريه، پرچم اين کشور بر فراز ساختمان دادگاه اردوگاه اليرموک در جنوب دمشق، برافراشته شد.خبرنگار اين شبکه گفته: «براي آنکه پرچم سوريه در اين منطقه و ديگر مناطق خاک سوريه به اهتزاز درآيد شمار زيادي جان باخته‌اند.»