kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

ورود جنگنده‌های اف-22 آمریکا به کره‌جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک!

در حالی که شواهد گویای کاهش تنش در شبه جزیره کره است و مقامات واشنگتن اعلام کرده‌اند دیدار سران آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک رخ خواهد داد، گزارش‌ها حاکی است، آمریکا و کره جنوبی خود را برای برگزاری رزمایش مشترک آماده می‌کنند! رزمایش‌های مشترک این دو کشور همیشه علیه کره شمالی برگزار شده است!

مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند چندین فروند جنگنده رادارگریز اف-22 آمریکا در آستانه برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، وارد کره جنوبی شده‌اند.
این رزمایش در حالی قرار است برگزار شود که روند نزدیک شدن دو کره و برقراری مناسبات میان آنها بیشتر از هر زمان دیگری بهبود یافته است آخرین بار در ماه دسامبر زمانی که سئول و واشنگتن اقدام به برگزاری گسترده‌ترین رزمایش هوایی مشترک تاریخ خود، آن هم چند روز بعد از آزمایش یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی کردند، جنگنده‌های اف-22 موسوم به جنگنده‌های «رپتور» وارد کره جنوبی
شده بودند.
 معمولا در گذشته کره شمالی به دلیل ماهیت این رزمایش‌ها واکنش تندی به استقرار جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی در شبه جزیره کره نشان داده و این نگرانی را داشته که این جنگنده‌ها برای حملات هدفمند و دقیق علیه رهبران و تاسیسات راهبری‌اش مورد استفاده قرار بگیرند.
رزمایش مشترک جدید در حالی قرار است برگزار شود که سران دو کره پس از دو دهه در نقطه صفر مرزی با یکدیگر دست دادند و به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها رابطه دوستانه‌ای را برقرار خواهند کرد و این رزمایش برخلاف شرایط جاری است.
 از سویی دیگر، «مایک پمپئو» زمانی که رئیس‌سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا بوده ، با کیم جونگ اون دیدار داشته است تا همگی نشان دهند برقراری رابطه بدون تنش در آینده باشد، برگزاری این رزمایش یک تناقض بزرگ در روند عادی‌سازی روابط به شمار می‌رود، هر چند که بر اساس تجربه، در سیاست خارجی آمریکا نباید از تناقضات شگفت‌زده شد.
 پیونگ یانگ هنوز به این رزمایش واکنشی نشان نداده است.