kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خرید3 هزار کیلومتر ریل از کشورهای هند و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی از خرید3 هزار کیلومتر ریل از کشورهای هند و ترکیه خبر داد و گفت: به دنبال تامین مالی برای راه‌آهن میانه - تبریز هستیم و در سفر به چین در این خصوص وارد مذاکره می‌شویم.
تبریز - خبرنگار کیهان:
وزیر راه و شهرسازی از خرید3 هزار کیلومتر ریل از کشورهای هند و ترکیه خبر داد و گفت: به دنبال تامین مالی برای راه‌آهن میانه - تبریز هستیم و در سفر به چین در این خصوص وارد مذاکره می‌شویم.
عباس آخوندی گفت: سفارش ریل‌ها حداقل 6 یا هفت ماه طول می‌کشد و ما برای تامین ریل‌ها خریدهایمان را آغاز کرده‌ایم و تاکنون اقدام به خرید 3 هزار کیلومتر ریل از کشورهای ترکیه و هند کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: تمام ریل‌های خط راه‌آهن کشور وارداتی است ولی این به معنی پیچیده بودن تکنولوژی این کار نیست بلکه ایجاد کارخانه ریل‌سازی پرهزینه بوده و باید برای تولیدات آن علاوه بر بازار داخلی به دنبال بازارهای خارجی بود.
وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت هزاران کیلومتر راه‌آهن در کشور خبر داد و در مورد آزادراه سهند - تبریز نیز گفت: این طرح در دست اجراست و امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.
آخوندی به زیرسازی 30 کیلومتر از بزرگراه تبریز - اهر اشاره کرد و گفت: قیر این طرح مهم از سوی وزارت تامین خواهد شد تا بخش دیگری از این بزرگراه به بهره‌برداری برسد تا شاهد کاهش تلفات در این جاده باشیم.
وی افزود: علاوه بر این از سایر منابع مالی وزارت نیز به این طرح اعتباری تخصیص داده خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال بیشتر طرح‌های نیمه‌تمام و راکد مانده بخش راه و حمل‌ونقل به بهره‌برداری می‌رسد.
وی درباره طرح‌های راهسازی در شهرستان جلفا اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار لازم طرح چهار بانده کردن مسیر ارتباطی جلفا - مرند که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شتاب گیرد تا بسیاری از مشکلات منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی تونل‌های سه‌گانه محور جلفا - سیه‌رود که به علت محدود بودن اعتبارات راکد مانده با تزریق اعتبار لازم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
آخوندی خاطرنشان کرد: خط راه‌آهن جلفا - تبریز جوابگوی نیاز منطقه آزاد ارس نیست و عملیات بهسازی و مناسب‌سازی این خطوط امسال اجرایی می‌شود.
وی از آغاز مذاکرات برای بازگشایی راه‌آهن ایران - جمهوری آذربایجان - ارمنستان بدون اشاره به جزئيات آن خبر داد.