kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


آتش‌سوزی مزارع گندم
اهواز- خبرنگار کیهان: قریب به 500 هکتار از کشتزارهای گندم و جو در منطقه کول‌فرح شهرستان ایذه خوزستان در آتش سوخت. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه در این رابطه اظهار کرد: 70 درصد از این کشتزارها گندم و مابقی جو بوده است.
ایرج الماسی در ادامه افزود: میزان خسارات وارد شده به این اراضی از سوی کارشناسان حدود بیست میلیارد ریال برآورد شده است.
وی در خصوص علت این حادثه خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری اراضی با جاده عبوری به نظر می‌رسد آتش‌سوزی از سوی مسافران عبوری به وجود آمده باشد.
الماسی تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار تن گندم و جو در این حادثه از بین رفته است.

خفاش شب در بوشهر

بوشهر-خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: اخباری مبنی بر ربودن و قتل دختران توسط خفاش شب در این استان واقعیت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.
علی حسن‌پور افزود: این شایعه به تازگی در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر از طریق پیامک یا فضای مجازی و علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی در سطح وسیعی منتشر شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی را با این گروه از شایعه‌سازان انجام خواهد داد.

تخریب مناطق مسکونی بر اثر سیل

زاهدان- ایرنا: مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل در جنوب و جنوب‌شرق استان به تاسیسات زیربنایی و مناطق مسکونی بخش جالق شهرستان سراوان خسارت وارد کرد.
«رضا اربابی» افزود: فعالیت سامانه بارشی و بارندگی شدید بهاری در جالق سراوان تعدادی از مناطق مسکونی این بخش را بین 10 تا 100 درصد تخریب کرد.وی خاطرنشان کرد: تاکنون تلفات انسانی از این حادثه گزارش نشده است.

کلاهبرداری با اجاره تجهیزات عکاسی

اصفهان- خبرنگار کیهان: کلاهبردار حرفه‌ای که با اجاره دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری و سپردن اسناد و مدارک جعلی از کسبه کلاهبرداری و تجهیزات آنان را به قیمت نازل در بازار به فروش می‌رساند توسط پلیس اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ستار خسروی، رئيس پلیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: متهم که دارای سوابق کیفری است تاکنون به 30 فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده است.

دستگیری سرشاخه شرکت هرمی

اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سرشاخه اصلی شرکت هرمی گاما که پس از انهدام این شرکت به صورت مخفیانه فعالیت می‌کرد خبر داد و گفت: این فرد تنها از یک نفر 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.سرتیپ عبدالرضا آقاخانی اضافه کرد: این شخص در سال‌های اخیر به صورت مخفیانه و زیرزمینی در گوشه و کنار استان اصفهان اقدام به فریب و اغفال جوانان کرده و سرمایه‌های آنان را به نفع شرکت دریافت می‌کرد.
وی با بیان اینکه متهم 411 نفر را به‌عنوان زیر شاخه‌ برای خود جمع‌آوری کرده بود، افزود: درآمد این شخص 22 هزار و 954 دلار در ماه بود و از این طریق از زیرمجموعه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد.

درگیری دو برادر منجر به قتل شد

بوشهر- خبرنگار کیهان: فرد 31 ساله‌ای به هویت «عیسی» به علت مصدومیت بر اثر ضربات چاقو به بیمارستان برازجان منتقل و خونریزی زیاد منجر به مرگ وی شد. بستگان وی، علت مرگ را خودزنی به علت مصرف مواد مخدر عنوان کردند. با حضور کارشناسان در صحنه جرم، نهایتاً برادر مقتول عنوان کرد که به علت عصبانیت و حمایت از مادرم، در حالیکه شاهد درگیری برادر و مادرم بودم، با کارد آشپزخانه به وی حمله کردم. پس از اعترافات، متهم بازداشت شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی

اردبیل- ایرنا: رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس‌آباد از وقوع‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی کناره‌های رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در جوار این شهرستان خبر داد.
«خانش خداویردی‌زاده» گفت: این آتش‌سوزی هزاران اصله انواع درختان جنگلی خودرو و نیز بخش وسیعی از پوشش گیاهی در آن سوی ارس در نزدیکی روستاهای «عبادآباد» و «قره‌داغلو» از توابع پارس‌آباد را تبدیل به خاکستر کرده است.وی، با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی و مرزبانی جمهوری آذربایجان هیچ اقدامی برای اطفای حریق و یا جلوگیری از گسترش دامنه آن انجام نمی‌دهند، ادامه داد: ما در سال‌های اخیر بارها شاهد وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های مرزی آذربایجان بوده‌ایم.