kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

درگیری هواداران مرسی با پلیس در دانشگاه الازهر

هزاران نفر از مردم مصر در محکومیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زندانی شدن 36 دانشجو در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، شهرهای مختلف مصر همچنان شاهد برگزاری تظاهرات علیه برنامه «کودتاچیان» برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین احکام صادره برای 36 دانشجو از سوی دادگاه این کشور است.
از روز پنجشنبه گذشته (25 اردیبهشت ماه) انتخابات ریاست‌جمهوری مصر با رقابت ژنرال عبدالفتاح السیسی، رهبر کودتای مصر و «حمدین صباحی»، نامزد چپ‌گرای این کشور در 124 کشور دنیا (به جز مصر) آغاز شده و تا امروز ادامه خواهد داشت.
هواداران مرسی و جمعیت اخوان‌المسلمین این انتخابات را تحریم کرده‌اند. انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر پنجم و ششم خردادماه برگزار خواهد شد.
در گزارش الجزیره آمده: «در حالی که چرخ انتخابات مصر با آغاز رای‌گیری در خارج از کشور به حرکت درآمده، به رغم گذشت 10 ماه از زمان کودتای نظامی، تظاهرات بر ضد کودتا در این کشور بدون خستگی ادامه دارد. این افراد هر روز تظاهرات می‌کنند و جمعیت تظاهرکنندگان در روزهای جمعه چند برابر می‌شود.
بر اساس این گزارش، تظاهرات دیروز در خیابان‌های شهرک نصر که دانشگاه الازهر در آن قرار دارد چند ساعت طول کشید و پلیس برای متفرق کردن معترضان در شهرک دانشگاهی الازهر نیز به خشونت متوسل شدند.
دیروز دادگاه محاکه محمد مرسی و 35 متهم دیگر پرونده جاسوسی پشت درهای بسته و در آکادمی پلیس قاهره برگزار شد.
جلسات محاکمه مرسی مدتی است به دستور قاضی به صورت محرمانه برگزار می‌شود.
آخرین خبرها از انتخابات مصر حاکی است، «حمدین صباحی» در عربستان، فرانسه و کویت از «السیسی» پیشی گرفته است. گفته شده 312 هزار واجد شرایط مصری در عربستان زندگی می‌کنند اما فقط 24 هزار نفر تا دیروز در این انتخابات شرکت کرده‌اند.»