kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان:

تاسف‌آور است که در کانون قانون‌گذاری برخی در جبهه قانون‌شکنان می‌ایستند

سناریو در خارج از کشور و در اتاق فکرهایی که با دلارهای آمریکایی و نفتی تغذیه می‌شوند نوشته می‌شود و اجرای آن اما در داخل کشور صورت می‌گیرد، سپس صحنه‌های ضبط شده به صورت گزینشی منتشر می‌گردد تا بعدا به عنوان رزومه به اربابانی که پروژه جنگ با ارزش‌های جامعه ایرانی را سفارش داده‌اند، ارائه شود و اگر این چنین نبود حتما صحنه‌های حمله به سمت مامور زن نیروی انتظامی حذف نمی‌شد.




در روزهای گذشته فیلمی از مواجهه مامور زن نیروی انتظامی با یک فرد هنجارشکن به صورت هدفمند و باانگیزه خاص در فضای مجازی منتشر شد. اینکه گفته‌ایم هدفمند به این سبب است که تصویربردار این صحنه بخش‌هایی را حذف کرده تا برخورد مامور نیروی انتظامی را برخوردی نامتعارف نشان دهد. این در حالی است که در کشورهای غربی که مدعیان تمدن هستند کمترین توهین به مامورین قانون با شدیدترین برخوردها پاسخ داده می‌شود.
در این میان متاسفانه موضع‌گیری‌های عمدتا احساسی و بعضا هدف‌دار برخی آب به آسیاب کسانی ریخت که خواب از هم دریدن پرده‌های حیا و عفت و زیر پا گذاشتن هنجارها و ارزش‌های جامعه ایرانی را در سر می‌پرورانند. تاسف‌بارتر آن بود که عمدی این افراد کسانی هستند که گاه و بیگاه شعار قانونمداری سر می‌دهند اما در این مورد جانب قانون‌شکن را گرفتند. همین چند وقت پیش بود که چندین مامور نیروی انتظامی توسط عده‌ای اغتشاش‌گر به طرزی وحشیانه به شهادت رسیدند اما در آن مورد کمترین خدشه‌ای به احساسات برخی وارد نشد!
سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با کیهان پیرامون تبعات انتشار فیلم مذکورگفت: همان‌طوری که مردم عزیز ما می‌دانند تنها دستگاه و نهادی که با آسیب‌های اجتماعی مقابله و برخورد می‌کند نیروی انتظامی است و بقیه نهادها (در این حوزه یا مسئولیت دارند یا ندارند) در مقابل این آسیب‌ها اقدامی نمی‌کنند.
وی سپس افزود: ضمنا باید مردم عزیز توجه داشته باشند که یک وقتی آسیبی اجتماعی به خودی خود شکل می‌گیرد که مقابله با آن راه‌ها و روش‌های خاص خودش را می‌طلبد اما گاه می‌شود که یک آسیب اجتماعی به منظور تکثیر آن در جامعه هدف و با اهدافی خاص مدیریت می‌شود. مردم ما می‌دانند که یک آدم خودفروخته که از کشور متواری شده و در خارج از کشور پول‌های هنگفت در اختیارش می‌گذارند تا با ترویج ناهنجاری‌ها زمینه‌های التهاب در جامعه ایرانی را فراهم کند. این شخصی که زمانی قبض موبایلش را نمی‌توانست پرداخت کند اکنون دلارهای آمریکایی و نفتی در اختیارش قرار می‌دهند. هدف این شخص فقط مبارزه با ارزش‌های دینی است، به ویژه در حوزه زنان و حجاب. این خانم چند سال است که زنان و دختران ما را به این مسائل ترغیب می‌کند.
نماینده ورامین تاکید کرد: این اتفاق دقیقا برنامه‌ریزی شده بود. چرا که اگر این طور نبود آن بخش‌هایی را که به صورت مامور زن نیروی انتظامی چنگ می‌زند را نشان ندادند یا آن بخشی را که منجر به آسیب دیدگی انگشت دست آن مامور شد؟ بنابراین روشن است که این موضوع برنامه‌ریزی شده بود. این را خدمت مردم عزیز عرض کنم که آن شخص در خارج از کشور بر این نکته بسیار تاکید می‌کند که شما هنجارشکنی و عمل غیراخلاقی انجام دهید و فضا را به آن سمتی ببرید که با شما برخورد شود؛ بگذارید تنش به وجود بیاید؛ بگذارید درگیری رخ دهد تا این تنش سرایت کند به جامعه. همانطور که در مورد مشابه در خیابان انقلاب نیز شاهد این روش بودیم.
وی گفت: خب مامور نیروی انتظامی ما هم براساس وظیفه قانونی خودش رفته تذکر داده ولی آن فرد با برخورد خشن خود به دنبال ایجاد درگیری بوده است. بعد می‌بینیم یک هجمه گسترده علیه ماموری که رفته وظیفه‌اش را انجام دهد شکل می‌گیرد. اصلا فرض کنیم آن مامور در مقابل رفتار خشن آن فرد قانون‌شکن باید کمی خویشتن‌داری می‌کرده و نکرده، فرض کنیم یک مامور هم این طور بوده. اما این صحنه‌هایی که به وجود آمده خیلی دردآور است، اینکه برخی رفتند و در جبهه کشف حجاب قرار گرفتند، این آقایان و خانم‌های نماینده‌ای که آمدند و در مجلس اظهار نظر کردند و در جبهه کشف حجاب ایستادند. آخر ما چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب و چه اعتدالی از هر طیف سیاسی که باشیم مسلمان که هستیم و حجاب ارزش دینی ماست و عمل برخلاف آن معصیت الهی است.
نقوی حسینی یادآور شد: بنابراین اینکه نمایندگان، مدیران یا مسئولان این نظام نان جمهوری اسلامی را بخورد و بعد برود در جبهه کشف حجاب بایستد یا برود پشت کسی که کشف حجاب کرده موضع‌گیری بکند این مصیبت را باید به چه کسی گفت؟! بالاخره یک وقتی ممکن است یک فردی کنار خیابان بساط کرده ماموری برود با او برخورد کند از آن دست‌فروش حمایت شود قابل درک است اما اینجا یک ارزش دینی ما زیر پا گذاشته می‌شود؛ یک حرامی دارد حلال می‌شود و آن وقت افراد می‌روند و پشت سر آن حرام می‌ایستند! این برای ما واقعا خیلی ناگوار است.
او گفت: در عین حال این هجمه‌ای هم که علیه نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، با این وصف که نیروی انتظامی تنها نهادی است که با ناهنجاری‌ها مقابله می‌کنند، خب فردا این نهاد هم منفعل می‌شود. این برای کشور خیلی خطرناک است، در عین حال که هدف آنها که از زاویه فرهنگ به مقابله با ارزش‌ها آمده‌اند هم همین است که زمینه را برای هجمه به این نهاد فراهم سازد تا در نهایت نیروی انتظامی منفعل شود.
این نماینده مجلس در پایان افزود: در پایان یک نکته‌ای را هم ذکر کنم که حجاب فارغ از اینکه یک هنجار اجتماعی، یک امر قانونی و یک ارزش والای دینی است نشان دهنده غیرت ایرانی هم هست. دست کم از ایرانیت و غیرت خود دفاع کنیم. یعنی باید بگذاریم تا این بی‌غیرتی تا آنجا پیش برود که دختران و زنان ایرانی با این وضعیت بروند بیرون؟! آن وقت یک کسی هم که آمده مسئولیتش را انجام دهد ما بگوییم که تو چرا به مسئولیتت عمل می‌کنی؟!
ترویج قانون‌شکنی به مراتب
بدتر از قانون‌شکنی
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در رابطه با این موضوع به کیهان گفت: در این اتفاقی که افتاد یک تخلفی صورت گرفت و در امتدادش یک تخلف دیگر. تخلف نخست این بود که فردی قانونی را که ثمره خون هزاران شهید است زیر پا گذاشت اما در کنار آن یک اتفاق شخصی هم افتاده که آن برخورد مامور نیروی انتظامی با آن فرد بوده پس از توهینی که آن فرد کرد.
وی در ادامه گفت: اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که جرم آن فرد یک جرم عمومی بوده. به این جهت می‌گویم جرم عمومی چرا که امروزه یک جریانی به صورت هدفمند و حتی سازمان یافته به تبلیغ و ترویج عملی هنجارشکنی روی آورده است. این جرمی بوده که یک جرم عمومی است و لذا باید در چارچوب این نوع جرم‌ها با آن برخورد شود.
عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: این مسلم است که یک جریانی به عنوان معاندین انقلاب و اسلام در خارج و داخل کشور به صورتی سازمان یافته به جنگ با ارزش‌های جامعه ایرانی آمده است. لذا باید برخورد مناسب با اینها صورت بگیرد. همچنین با جریانی که در داخل کشور با معاندین و منافقین هم‌صدا هستند و تلاش دارند که در واقع عبور از قانون را قبح‌زدایی بکنند در داخل کشور. این امری هست که به هیچ وجه نباید اجازه بدهیم که در جامعه ما شکل بگیرد.
پژمانفر افزود: اینکه کسی که تخلف می‌کند خب این یک نوع جرم است، اما جریانی که به دنبال عادی سازی بی‌اعتنایی به قانون است جرم سنگین‌تری دارد. یعنی یک وقت فردی مرتکب قانون‌شکنی می‌شود اما ممکن است برخی هدفشان ترویج قانون‌شکنی در جامعه باشد که قطعا این دسته دوم جرم سنگین‌تری دارند. با این افراد و با این گروه‌ها باید برخورد براساس ضوابط قانونی صورت گیرد.
اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند
نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان نباید در مقابل حوادثی مانند برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان، به گونه‌ای موضع‌گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.
علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ویدیوی منتشر شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران که بحث‌هایی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: در این ویدیو چند نکته قابل توجه است.
نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس‌العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توأم با تندی و توهین بوده از نکات قابل توجه است و درواقع از هر دو طرف خطا داشته‌اند.
وی با بیان اینکه به نظر من پلیس باید مراقب باشد در اینگونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود، گفت: ممکن است بسیاری از این مسائل دام‌هایی باشندکه برای پلیس می‌گسترانند تا فیلم‌هایی را تهیه و در فضای مجازی قرار دهند، بهتر است که پلیس در اینگونه موارد به تذکر، آن هم با لحن ملایم و نرم اکتفا کند.
مطهری با تاکید بر اهمیت حفظ اقتدار پلیس  ادامه داد: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد-حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می‌بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله‌ور شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار پلیس در کشورهای دیگر زیاد است و یک پلیس با‌اشاره دست خودروهای بسیاری را به سمت راست هدایت می‌کند و آنها با‌اشاره پلیس به سرعت می‌ایستند و به فرمان پلیس احترام می‌گذارند و پلیس اقتدار خیلی خوبی در اکثر کشورها دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما پلیس اقتدار لازم را ندارد و این موضوع باید اصلاح شود و مسئولان ما نباید در مقابل اینگونه حوادث به گونه‌ای موضع‌گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.