kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

تظاهرکنندگان خطاب به آل خلیفه ملت بحرین خسته نمی‌شود

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در جنوب غرب منامه با شعار «ملت ما خستگی‌ناپذیر است » بر ادامه مبارزه تا دستیابی به حقوق مشروع خود تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران نفر از شهروندان بحرینی با تجمع در منطقه المالکیه در جنوب غرب منامه جنایات رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم را محکوم کردند.تظاهرکنندگان پرچم بحرین و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: ملت بحرین خسته نمی‌شود و بر خواسته‌های خود اصرار می‌ورزد.
مردم بحرین همچنین جنایات دستگاه‌های امنیتی رژیم بحرین را که تاکنون به شهادت نزدیک به 160 نفر از شهروندان این کشور منجر شده است را محکوم کردند.
در همین رابطه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد هیچ توافق سیاسی بین مخالفان و منامه وجود ندارد.
وی افزود، مردم بحرین در تحقق خواسته‌‌های انقلابی خود مصمم هستند و فریب آل خلیفه را نمی‌خورند.
از سوی دیگر، 9 سازمان اسلامی در انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تداوم سیاست تبعیض علیه شیعیان در بحرین ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند، دولت بحرین در سال 2011، 38 مسجد و مکان مذهبی از جمله مسجد 400 ساله «البریغی» را تخریب کرد.
در این بیانیه به تبعید شیخ حسین نجاتی نماینده آیت‌الله سیستانی در بحرین و سلب تابعیت وی توسط منامه اشاره شده و بر تحقق خواسته‌های مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت تاکید شده است. این در حالی است که شیخ محمد المنسی روحانی بحرینی تاکید کرد، بی‌احترامی و تعرض به مساجد از نظر شرعی و قانونی جایز نیست و رژیم آل خلیفه بداند که به جای هر مسجد ویران شده دو مسجد خواهیم ساخت.