kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
اظهارات قابل تأمل وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

همکاری اعراب با اسرائیل مانع فروپاشی آنها می‌شود!

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تأیید خبر سفر ژنرال سابق اطلاعاتی سعودی به فلسطین اشغالی گفته «همکاری با اسرائیل مانع از فروپاشی کشورهای عربی خواهد شد.»


 

اخیرا اعلام شد ژنرال سابق وزارت اطلاعات سعودی در راستای عادی‌سازی روابط ریاض با تل آویو به فلسطین اشغالی سفر کرده است. دوری گولد، معاون سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در گفت‌وگو با «اندیشکده امور داخلی قدس»  به این خبر واکنش نشان داد و گفت که سلسله دیدارهایی با ژنرال «انور عشقی» داشته و اخیرا این ژنرال سعودی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده است. او درباره این دیدارها  همچنین گفت عشقی از او خواسته این دیدارها به صورت علنی برگزار شود.
به گزارش فارس، ژنرال سابق اطلاعات سعودی پیش از این نیز با مقامات رژیم صهیونیستی در مناسبت‌های متعدد دیدار داشته و تحلیلگران بر این باورند که او با این دیدارها زمینه را برای عادی‌سازی روابط سعودی و رژیم صهیونیستی در بین افکار عمومی سعودی فراهم می‌کند.
به نوشته روزنامه العرب، دیپلمات سابق رژیم اشغالگر قدس همچنین مدعی شد که از نظر کشورهای اروپایی، همکاری بین این رژیم با کشورهای عربی در خصوص مقابله با گروه‌های اسلامگرا، حتی به نفع اروپایی‌ها هم هست! وی درخصوص چرایی این دیدگاه اروپایی‌ها گفته این همکاری مانع از فروپاشی کشورهای عربی خواهد شد که در صورت فروپاشی این کشورها هزاران پناهنده دوباره به اروپا سرازیر خواهند شد!
چندی پیش رئیس پیشین موساد گفته بود، رهبران برخی کشورهای مرتجع عربی برای حفظ قدرت تلاش می‌کنند به اسرائیل نزدیک شوند!
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اخیرا در سفری که به آمریکا داشت، در مصاحبه با مجله آتلانتیک رژیم جعلی صهیونیست را به رسمیت شناخت. ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد، پادشاهی سعودی با رژیم صهیونیستی منافع زیادی دارد و در صورت دستیابی به صلح عرب‌ها با این رژیم این منافع بیشتر هم خواهد شد!