kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
بنیاد مسکن اعلام کرد

22 هزار مسکن مهر در انتظار دریافت تسهیلات بانکی

مدیر امور مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: 22 هزار مسکن مهر 99 ساله که از 6 ماه دوم سال گذشته عملیات ساخت آنها آغاز شده منتظر اخذ تسهیلات از بانک مسکن هستند.
امید محمدی در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه البته یک سری از این واحدهای مسکونی با دریافت آورده متقاضیان مسکن مهر در حال ساخت هستند ادامه داد: این 22 هزار واحد مسکونی در زمین‌های 99 ساله توسط انبوه‌سازان و گروه‌های ساخت در حال احداث هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم پرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن چیست گفت: بانک مسکن اعلام می‌کند که خط اعتباری تمام شده و متأسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
محمدی ادامه داد: تاکنون یک جعبه‌نامه به مدیر عامل بانک مسکن ارسال شده و فعلاً راه به جایی نبرده‌ایم.
وی افزود: تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی از سوی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، آخوندی و سپس جهانگیری و سیف برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر شده اما فعلاً که خبری نیست. بنابراین گزارش: شورای پول و اعتبار روز 20 بهمن ماه سال گذشته سقف کلی تسهیلات مسکن مهر را از 48 هزار میلیارد تومان به 50هزار میلیار تومان افزایش داد و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرد.
این افزایش 2 هزار میلیارد تومانی مصوبه دولت در اسفند ماه سال 91 در دولت یازدهم توسط شورای پول و اعتبار تصویب و سقف تسهیلات کلی مسکن مهر از 48 میلیادر تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
گزارش‌ها حاکی از این است که اگر چه شورای پول و اعتبار این افزایش سقف تسهیلات کلی مسکن مهر را برای سرعت دادن به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و پذیرش تمام تعهدهای ایجاد شده دولت قبل اختصاص داده، اما ظاهراً بانک مسکن از اختصاص این 2 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها و بستن پرونده‌ طرح‌های باقی مانده به دلایل نامشخص خودداری می‌کند.