kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

ریزش 714 واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران در واکنش به بی‌نتیجه بودن مذاکرات هسته‌ای با فشار فروش مواجه شد و شاخص کل بیش از 700 واحد افت کرد.
به گزارش ایسنا روند بازار سرمایه در روز شنبه ناشی از رفتار هیجانی سهامداران بود که به دلیل انتظارات غیرمعقول از نتیجه مذاکرات اقدام به عرضه‌های هیجانی کردند به طوری که تحت تاثیر رفتار هیجانی سهامداران شاخص بورس 714 واحد افت کرد و به کانال 76 هزار و 895 واحد رسید.
به این ترتیب در بازار دیروز موجی از صف‌های فروش در بازار شکل گرفت و شرکت‌های مخابرات، مپنا، نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، بانک صادرات، ملت، ایران خودرو، پاسارگاد، سایپا، توسعه معادن و فلزات، فولاد، سرمایه‌گذاری خوارزمی، ملی مس، سیمان فارس و خوزستان و غدیر موجب ریزش 700 واحدی شاخص بورس شدند.
همچنین در بازار دیروز شرکت‌های داروسازی روز دارو، زامیاد و داروسازی زهراوی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکت‌های خودروسازی که تا هفته پیش در بازار یکه‌تازی می‌کردند به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات، بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. بر این اساس شرکت‌های سایپا، ایران خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.
همچنین در بازار شنبه بیش از 600 میلیون سهم به ارزش 160میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 369 هزار میلیارد تومان رسید.