kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
امیر حیدری در دیدار وابستگان نظامی:

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال یک تحول بزرگ است

امیر حیدری گفت : نیروهایی که در ساختار جدید بوجود می‌آیند طومار هر دشمنی را در کوتاه‌ترین زمان به هم خواهند پیچید و در آینده‌ای بسیار نزدیک، چهره‌ای جدید، چابک، با تحرک و دارای قدرت تهاجم بالا را در نیروی زمینی ارتش شاهد خواهیم بود.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران به مناسب ۲۹ فروردین روز ارتش، گفت: ما در منطقه‌ای از جغرافیای جهان قرار داریم که استکبار جهانی به دنبال به آشوب کشاندن آن است. با این حال ما خوشبختانه توانسته‌ایم با وجود تمام برنامه‌های ضد‌امنیتی و توطئه‌های گوناگون، امنیت کشور را برقرار کنیم.
حیدری ادامه داد: پایان سیطره سیاه، خونین و خیانت‌بار داعش بر جغرافیای کشورهای عراق و سوریه می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی از تحولات در منطقه و جهان باشد. این دستاورد به برکت خون شهیدانی است که مظلومانه و مقتدرانه در برابر وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان ایستادند و پرچم کفر داعشی را سرنگون کردند.
حیدری اظهار داشت: به وضوح مشخص است که آمریکا جهت تامین منافع خود، راهبرد جنگ بی‌پایان را در دستور کار قرار داده و با مدیریت داعش، بی‌ثباتی در منطقه را هدف‌گذاری کرده است و در همین راستا با انعقاد قراردادهای مختلف نظامی و غیرنظامی با کشورهای منطقه و فروش تجهیزات مختلف به دنبال تقسیم موازنه قدرت منطقه‌ای به نفع هم‌پیمانان خود است و بی‌ثبات‌سازی داخلی جمهوری اسلامی ایران را به توصیه کسینجر به عنوان راهکار کاهش قدرت منطقه‌ای ایران پی‌گیری می‌کند.
وی ادامه داد: بی‌ثبات سازی جمهوری اسلامی ایران رویای ناکام سران رژیم صهیونیستی، حامیان و هم‌پیمانان آنهاست که مواضع آنان در جریان اغتشاشات اخیر به خوبی آن را نشان داد. با وجود این، جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از پایگاه عظیم مردمی در تمامی چهار دهه گذشته توانسته بر مشکلات غلبه کند و به‌عنوان یک کشور قدرتمند، با ثبات و دارای نقش سازنده منطقه‌ای از جمله در تقابل با تروریسم ظاهر شود.
حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال یک تحول بزرگ و تکمیل آن است و نیروهایی که در ساختار جدید بوجود می‌آیند نیروهای متحرک، هجومی، پرتوان و واکنش سریع هستند که طومار هر دشمنی را در کوتاه‌ترین زمان به هم خواهند پیچید. در آینده‌ای بسیار نزدیک، چهره‌ای جدید، چابک، با تحرک و دارای قدرت تهاجم بالا را در نیروی زمینی شاهد خواهیم بود.
به گزارش فارس وی در پایان اظهار داشت: در مراسم آموزشی و پژوهشی بر روی شناخت جنگ‌های آینده کار می‌شود تا نیروی زمینی حضوری فعال، اثربخش و قاطع داشته باشد. یکی از برنامه‌ها، ارتقای مولفه‌های توان رزمی است که شامل بحث کارآمد کردن یگان‌ها به طرف هوشمند‌سازی تجهیزات، به‌کارگیری تجهیزات اثربخش در جنگ‌های نیابتی و توسعه سلاح‌های ضد‌زره است.