kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

نبود نظارت کافی در ورزش دلیل ورود دادستانی است(نکته ورزشی)

صفی‌الله فغانپور عزیزی مدیر امور حقوقی فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: دادستانی با ارسال نامه محرمانه‌ای به «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان و «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال از آنها توضیحاتی خواسته بود.
سرویس ورزشی-

وی در توضیح بیشتر این مطلب یادآور شده  دادستان در خصوص دلایل دعوت مسعود شجاعی به تیم ملی فوتبال ایران سئوالاتی را به وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ابلاغ کرده که آنها نیز پاسخ‌های لازم را ارایه داده‌اند.
وی در خصوص وضعیت این پرونده پس از ارسال پاسخ‌ها، عنوان داشت: پس از ارسال پاسخ‌های مناسب دیگر این موضوع از سوی دادستانی پیگیری نشده است.
مسعود شجاعی پیشتر به دلیل حضور در بازی تیم باشگاهی اش پانیونیوس یونان مقابل یک تیم از رژیم اشغالگرقدس مورد انتقاد قرار گرفت و حتی در چند اردو به تیم‌ ملی دعوت نشد. با این حال پس از مدتی از سوی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به اردو فراخوانده شد.
اهمیت مصاحبه مدیر امور حقوقی فدراسیون فوتبال از آن جهت بود که روز دوشنبه پس از انتشار خبر احضار تاج به دادستانی ابتدا موضوع تکذیب شد و سپس جریان به اصطلاح روشنفکر ورزش به مقابله با آن پرداخت و عنوان داشت که دادستانی نباید به این موضوع ورود کند. آنها حتی پا را فراتر گذاشتند و گفتند که اگر خبر به گوش فیفا برسد احتمال دارد فوتبال ایران تعلیق و تیم ملی از حضور در جام جهانی محروم شود!
همین اظهار نظرات سبب شد که برخی رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی نیز به تحلیل خبر بپردازند و از «محرومیت احتمالی فوتبال ایران» به عنوان اهرم فشار استفاده کنند!
خلاصه اینکه جریان مذکور به روش خود تلاش کرد، اصل ماجرا که بازی کردن یک فوتبالیست ایرانی برابر حریف اسرائیلی بود را به عنوان یک اتفاق ساده و طبیعی جلوه دهد و از مقامات هم بخواهند از کنار آن به راحتی عبور کنند!
این در حالی است که مسعود شجاعی به عنوان یک فوتبالیست با تجربه باید هنگام امضای قرارداد با باشگاه پانیونیوس یونان «بازی نکردن برابر حریفان اسرائیلی» را به عنوان یک بند در قراردادش قید می‌کرد که این کار را انجام نداد و متاسفانه در دستگاه ورزش و فدراسیون فوتبال هم یک نفر نبود که موضوعی به این مهمی را به او یادآوری کند.
وقتی چنین اتفاقاتی که با ارزش‌های ملی و اعتقادی و آرمان‌های انقلابی کشور و مردم ایران مغایر است در دستگاه ورزش رخ می‌دهد، طبیعی است که دادستانی به موضوع ورود کند و خواستار ارایه توضیحات وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال شود.
«نبود نظارت کافی در ورزش» که همواره مورد انتقاد کارشناسان اهل فن بوده، در این ماجرا هم نمود داشت. چه بسا اگر نظارتی روی قراردادهای ورزشکاران با باشگاه‌های خارجی بود، هرگز اتفاقاتی از این دست رخ نمی‌داد.
با تمام این تفاصیل نباید فراموش کرد که عدم به رسمت شناختن رژیم کودک‌کش اسرائیل یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. و از سوی دیگر قرار گرفتن مقابل حریف صهیونیست، مشروعیت بخشیدن و اعتبار دادن به اسرائیل به عنوان یک کشور مستقل است، آرزویی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی همواره در جهت نیل به آن حرکت می‌کند.
البته ورزشکاران ایرانی هیچ‌گاه نخواستند برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی به میدان بروند که آخرین نمونه آن نیز مربوط به پهلوان علیرضا کریمی بود که حاضر نشد با حریف اسرائیلی خود در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان رو در رو شود.