kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
شکست بدموقع فجرسپاسی و صعود خونه به خونه به رده دوم جدول لیگ دسته اول

توقف شیرین نفت مسجدسلیمان!

مهم‌ترین اتفاق هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال، تساوی تیم‌های نفت مسجدسلیمان با نساجی مازندران، شکست فجر در خانه و پیروزی خونه به خونه مقابل شهرداری ماهشهر بود که این نتایج منجر به صعود خونه به خونه به رده دوم شد.

هفته سی و دوم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال عصر دیروز با برگزاری ۹ دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار این هفته نفت مسجد سلیمان صدرنشین مسابقات در خانه مقابل نساجی یکی از مدعیان صعود متوقف شد.قضاوت این بازی به دلیل حساسیت زیادش به تیم داوری بیژن حیدری سپرده شده بود. در نیمه اول فشار بازیکنان نفت روی دروازه نساجی زیاد بود و حساس‌ترین موقعیت گل‌زنی رو ضربه ایستگاهی میلاد میداودی در دقیقه ۳۵ شکل گرفت اما بازی در نیمه دوم پایاپای بود.
در دیدار حساس دیگری فجرسپاسی که تا قبل از این هفته در رده دوم قرار داشت در خانه مغلوب مس کرمان شد. باتوجه به نتایج این دو بازی نفت مسجد سلیمان عملا برای محقق کردن صعودش به لیگ برتر تنها یک امتیاز از دو بازی نیاز دارد. فجر که شانس صعودش به عنوان دومین تیم به لیگ برتر از تیم‌های دیگر بالاتر بود، با یک گل از مس کرمان شکست خورد و با ۵۸ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد. تک‌گل مس را شاهرخ غلامرضا پور در دقیقه ۴۲ به ثمر رساند.
خونه به خونه یکی دیگر از مدعیان صعود در دیداری حساس موفق شد میهمانش شهرداری ماهشهر را با سه گل شکست دهد و به لطف امتیازاتی که فجر و نساجی از دست دادند به رده دوم جدول صعود کند. حالا سرنوشت نماینده بابل در دست خودش است و شانس خوبی دارد تا با صعود به لیگ برتر برای اولین بار در تاریخ مازندران را صاحب یک سهمیه در لیگ برتر نماید.در این دیدار ابتدا شاگردان دراگان اسکوچیچ با ضربه سر وفا هخامنش در دقیقه 23 از حریف خود پیش افتادند و با همین نتیجه به رختکن رفتند. با شروع نیمه دوم رضا معقولی در دقیقه 50 اختلاف را دو برابر کرد و در ادامه روح‌الله باقری در دقیقه 83 روی یک فرار طولی از تله آفساید شاگردان مرزبان کار را تمام کرد تا تیمش در رده دوم جدول قرار بگیرد.خونه به خونه در دو هفته باقی مانده دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل اکسین و برق شیراز انجام خواهد داد و در صورت پیروزی در این دو بازی به لیگ برتر صعود می‌کند.
در رقابت تیم‌های انتهای جدولی و پس از سقوط تیم‌های راه‌آهن تهران و صبای قم ، بوشهری‌ها در خانه سه امتیاز کلیدی برای بقا را از دست دادند و به تک امتیاز بسنده کردند. ایران جوان بوشهر در دیدار با اکسین البرز به تساوی یک بر یک دست یافت تا فاصله رقابت این تیم با ماشین سازی تبریز نزدیک‌تر از گذشته شود. نماینده بوشهر در دیدار با اکسین البرز بی‌انگیزه و بحران‌زده این شانس را داشت تا با درخشش در دیدار خانگی و با حمایت هواداران، سه امتیاز مسابقه را کسب کند و بالاتر از ماشین سازی 31 امتیازی در جدول قرار بگیرد اما با کسب تساوی، 30 امتیازی شد تا همچنان در منطقه سقوط باشد.نیمه اول این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم یاسر وکیلی گل اول را برای اکسین به ثمر رساند. مرتضی رنجبر بازیکن ایران جوان بوشهر در دقایق پایانی مسابقه توانست این گل را جواب بدهد تا به این ترتیب ایران جوانی‌ها از یک شکست خانگی فرار کنند. با این تساوی، ایران جوان در دو هفته باقی مانده کار سختی برای بقا در لیگ دسته اول دارد و باید با ماشین سازی برای ادامه حضور در سطح دوم فوتبال ایران رقابت کند. تیم ماشین سازی دیروزبا کسب یک امتیاز از مصاف برابر مس رفسنجان همچنان حاشیه یک امتیازی از منطقه سقوط دارد.این تک امتیاز از آن جهت برای شاگردان عباس آقایی (ماشین‌سازی) حائز اهمیت بود که رقیب اصلی آنها برای بقاء، مقابل اکسین البرز به تساوی یک بر یک دست یافت و در صورتی که آنها نمی‌توانستند با یک امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند، در امتیاز 30 با این تیم برابر می‌شدند، اما حالا آنها 31 امتیازی هستند و ایران جوان با 30 امتیاز در تعقیب آنها.
دو دیدار دیگر از رقابت‌های لیگ یک باقی مانده و قطعا همانطور که جذابیت بازی‌ها در رتبه‌های بالایی جدول برای صعود به حساسیت بالایی رسیده، در رتبه‌های پایین نیز تلاش و تقلای این دو تیم تا ثانیه‌های آخر لیگ یک می‌تواند دیدنی و البته برای آنها سرنوشت ساز باشد.
صبای قم که هفته‌هاست به شکست‌های سنگینش عادت داریم یک شکست پرگل دیگر را تحمل کرد و این بار با ۷ گل مغلوب تیم بادران شد.
نتایج سایر دیدارهای برگزار شده به این شرح است:
*ماشین‌سازی تبریز یک .......................... مس رفسنجان یک
گل‌ها: سجاد حیدری (۵۵) برای مس و حسین قره‌داغی (۸۱- پنالتی) برای ماشین‌سازی
*ایران‌جوان بوشهر یک ................................. اکسین البرز یک
گل: یاسر وکیلی برای اکسین و مرتضی رنجبر برای ایران‌جوان
*آلومینیوم اراک یک .......................... برق جدید شیراز صفر
گل‌: مجید عبدی (۴۱)
*گل‌گهر سیرجان ۵ .................................... شهرداری تبریز ۲
گل‌ها: محسن طرحانی، اکبر صغیری، سجاد اژدر (۲ گل)، مهدی دغاغله برای گل‌گهر و رضا نجاری (هر دو پنالتی) برای شهرداری
*بادران تهران ۷ – صبای قم صفر
گل‌ها: محمد آبشک، میثم مجیدی، علی خسرونژاد (۲ گل)، مهرداد رضایی، کریم اسلامی، مهدی گلزاری
*ملوان بندرانزلی یک ............................................ راه‌آهن صفر
گل: شهریار مقانلو (۱۱)