kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
امام جمعه مشهد:

استکبار از توان ارتش ایران وحشت دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ارتش یک رکن معتمد نظام جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان یک توان نیرومند تمام دنیای استکبار از آن وحشت دارد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دیروز در آستانه 29 فروردین «روز ارتش» در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای چهارگانه قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق کشور، در مشهد افزود: دولت، حاکمیت و مدیریت در پیش از انقلاب اسلامی به دست آمریکا و مستشاران آمریکایی بود و 40 هزار مستشار از آن کشور در ایران حضور داشتند.
وی ادامه داد: از زمانی که استکبار بر کشور ما مسلط شد طرح آنها این بود که ارتباط و آمیزه‌ای بین مردم و ارتش نباشد و اینها در برابر یکدیگر قرار گیرند. پس از 28 مرداد 32 تا سال 57 سعی داشتند ارتش در جهت تامین منافع استکبار باشد.
امام جمعه مشهد گفت: امام خمینی(ره) توطئه ناپاک آمریکایی‌ها را تشخیص داد، در بیانیه‌های خود هیچگاه ارتش را مورد عتاب قرار ندادند و موضوع را مدیریت کردند. این مدیریت سبب نفوذ انقلاب اسلامی در ارتش شد و در جریان پیروزی انقلاب نیز حرکت‌های درون ارتش که در بیرون جلوه نداشت عامل اصلی پیروزی انقلاب شد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چون ارتش در خدمت استکبار نبود به دنبال براندازی آن برآمدند و شعار انحلال ارتش را سردادند. این شعار توسط جریان‌های چپ، بی‌دین و الحادی منافقان هم سر داده شد و برخی نفوذی‌ها در نیروهای خودی نیز دنباله این شعار را گرفتند اما امام خمینی(ره) در مقابل این جریان و شعار به شدت مقابله کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: 29 فروردین در کشور یک جریان است و خاطره‌ای مربوط به گذشته نیست. جریانی است که مانند آیینه‌ای شفاف عمق عظمت و ماهیت فکری امام(ره( را برای ما منعکس می‌کند و اندیشه ایشان را نمایش می دهد.وی گفت: آن روزی که امام راحل روز 29 فروردین را «روز ارتش» نام نهادند تصویر امروز ارتش در مخیله هیچکس نبود که به عنوان توان نیرومند انقلاب همه قدرت‌های دنیا از آن هراس داشته باشند. در دوران طاغوت گلوله توپ نداشتیم ولی امروز موشک‌های ما دنیا را می‌ترساند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: جریان دفاعی و نظامی ما با مدیریت رهبری در اوج تعالی است. اگر نسخه‌های رهبر معظم انقلاب در دیگر بخش‌ها و از جمله امور اقتصادی عملیاتی شود مشکلات حل خواهند شد. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش هم در این دیدار گفت: همه توان ارتش برای دفاع از انقلاب، کشور و ثبات منطقه است. هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر نیستیم اما خارج از مرزها نیز تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم.
امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: امام خمینی(ره) با حمایت و پیام خود در ارتباط با ارتش بر تمام نقشه‌های دشمنان و منافقان مبنی بر انحلال ارتش خط بطلان کشیدند.