kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

حوادث کوتاه از کشور

دستگیری سارق مسلح
زاهدان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری سارق مسلح کمتر از 24 ساعت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «اسماعیل منصوری» گفت: ماموران با‌اشراف اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت سارق را در محور مهرستان– ایرندگان مشاهده و وی را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی با ‌اشاره به توقیف دودستگاه موتورسیکلت و کشف چهار عدد گوشی تلفن همراه از مخفیگاه این سارق، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.
برق قربانی گرفت
تایباد – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان باخزر گفت: مرد جوانی در این شهرستان دچار برق گرفتگی شدید شد و جان باخت.
سرهنگ علی میر جرودی افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد جوانی 25 ساله به نام اصغر در پی بارش شدید باران به علت اتصال سیم کنتور برق با آب دچار برق گرفتگی شد و فوت کرد.
او گفت: با هماهنگی مقام قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
کشف‌اشیاء عتیقه
ساری – خبرنگار کیهان : جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف یک قبضه خنجر عتیقه به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی  گفت: پس از بررسی‌های همه‌جانبه ماموران موفق شدند متهم را که دارای سابقه سرقت و اعتیاد به مواد مخدر نیز بوده شناسایی کنند.
سرهنگ مفخمی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی با تشکیل تیم عملیاتی متشکل از ماموران پلیس امنیت عمومی، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر، متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
تصادف اتوبوس با عابر
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: بر اثر انحراف از مسیر یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در راسته کوچه و برخورد با عابرین پیاده ، چهار نفر به شدت مصدوم و تحویل عوامل اورژانس شدند.
داود طالب نژاد گفت : طبق گزارش کارشناسان اعزامی وضعیت یکی از مصدومین وخیم است.
قاچاق گیاه دارویی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری 9 نفر از قاچاقچیان گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی صادقی با ‌اشاره به کشف دو هزار و 500 بوته گیاه دارویی از مخفیگاه این باند 9 نفره گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
قتل باسلاح گرم
رشت – خبرنگار کیهان: افراد ناشناس با شلیک گلوله جان یک مرد حدوداً ۵۰ ساله را در بخش کوچصفهان شهرستان رشت گرفتند.
مردی حدوداً ۵۰ ساله به هویت ح ‍.الف در یکی از محله‌های بخش کوچصفهان رشت به ضرب گلوله‌ای از ناحیه سینه، توسط افراد ناشناس به قتل رسید.
با توجه به پیگیری‌های همه‌جانبه توسط کارآگاه‌های پلیس آگاهی برای شناسایی قاتل و علت و انگیزه قتل، از شهروندان خواسته می‌شود از توجه به شایعات خودداری کنند.
دستگیری سرکرده باند
زاهدان – فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سرکرده باند سازمان‌یافته جنوب شرق در این استان خبر داد.
سرتی محمد قنبری افزود: دخالت نامبرده در چندین فقره درگیری مسلحانه با ماموران، چندین فقره آدم‌ربایی، ترانزیت مواد مخدر و تهیه سلاح‌های سبک و سنگین از جمله سوابق وی بوده است.
مهار آتش‌سوزی
یاسوج – تسنیم: مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از مهار آتش سوزی مجموعه ۱۶۷ شرکت نفت گچساران یک وابسته به این شرکت خبر داد و گفت: دو نفر از نیروهای پیمانکار دچار آتش سوزی ۶۵ و ۱۵ درصد شده‌اند.
هوشنگ صیدالی اظهار داشت: بخشی از مجموعه توسط پیمانکار در حال اصلاح بوده که آتش‌سوزی به وقوع پیوست و دلیل دقیق حادثه هنوز مشخص نبوده و در دست بررسی است.
فارس لرزید
ایسنا – فارس : زمین ‌لرزه‌ای با قدرت 4 ریشتر ، ساعت 20 و 2 دقیقه و 19 ثانیه دوشنبه شب، 27 فروردین، شهر افزر در جنوب شرقی فارس را لرزاند.
براساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در عمق 19 کیلومتری زمین حادث شده و مرکز آن 26 کیلومتری شهر افزر و 42 کیلومتری قیرو کارزین در جنوب شرقی استان فارس گزارش شده است.
دستگاه‌های ورزشی قاچاق
یزد – خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران انتظامی یزد در یک عملیات بازرسی 12دستگاه ورزشی بدنسازی  قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: این تعداد وسایل ورزشی قاچاق که ارزش تقریبی آن دو میلیارد ریال اعلام شد هنگام کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه تریلی ماک که از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال به کرج  را داشت بدست آمد.
وی‌اشاره کرد: در این زمینه یک متهم  دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
انفجار در مغازه‌
گرگان – ایسنا : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گرگان از انفجار در یک مغازه لباس فروشی واقع در خیابان شالیکوبی این شهرستان خبر داد.
مهدی قره قاشی افزود: در حین اطفاء حریق توسط آتش نشانان، گاز انباشته شده در مغازه بدلیل کندسوزی به محض باز کردن درب مغازه و رسیدن اکسیژن باعث انفجار شد.
وی اضافه کرد: بر اثر این انفجار سه آتش نشان مصدوم و به مرکز سوختگی 5 آذر گرگان منتقل شدند.
مرگ بر اثر صاعقه
ایلام- مهر: دهیار سراب نقل، گفت: صاعقه جان یک نفر را در روستای سراب نقل از توابع بخش سراب باغ در شهرستان آبدانان گرفت. حسن مرادی اظهار داشت: در پی رخداد بارش‌های شدید در شهرستان آبدانان، یک نفربه نام حسین احمدی 42 ساله در سراب نقل بخش سراب باغ شهرستان آبدانان توسط برخورد صاعقه
 جان باخت.