kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
نزدیک به 1000 فلسطینی زخمی شدند

سومین تظاهرات بازگشت هم به خاک و خون کشیده شد

صهیونیست‌ها در سومین تظاهرات روز جمعه فلسطینیان موسوم به تظاهرات حق بازگشت نیز، براي سرکوب فلسطينيان از گلوله‌هاي جنگي استفاده کرده و بسياري از فلسطینیان را از ناحيه سر مورد هدف قرار دادند. گفته می‌شود در این روز نزدیک به 1000 فلسطینی مجروح شده‌اند!
سرویس خارجی-

ده‌ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی همان‌طور که قبلا وعده داده بودند از نخستین ساعات بامداد جمعه راهی میادین تحصن در شرق نوار غزه شدند. این اقدام برای سومین جمعه متوالی و در چارچوب تظاهرات بزرگ بازگشت صورت گرفت. تظاهرات این هفته با شعار «برافراشتن پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی» برگزار شد.
جوانان فلسطینی ده‌ها حلقه لاستیک کهنه خودرو را در مناطق مرزی غزه با اراضی ‌اشغالی جمع کردند و پس از اقامه نماز جمعه و در اوج درگیری‌ها به آتش کشیدند. فلسطینیان با این تاکتیک، سعی می‌کنند مانع از دیده شدن از سوی تک‌تیراندازان و پهپادهای صهیونیستی شوند. فلسطینیان این جمعه موفق شدند بخشی از دیوار سیم خاردار را در منطقه کارنی تخریب کنند، آنان همچنین پرچم فلسطین به ارتفاع ۲۵ متر را در طول دیوار مرزی برافراشتند.
اشغالگران صهیونیست اما در این روز نیز به خشونت متوسل شده و این بار گروهی از تظاهرکنندگان را هدف مستقیم گلوله‌های جنگی از ناحیه سر قرار دادند. بر اثر این حمله و سرکوب وحشیانه یک فلسطینی به شهادت رسید و نزدیک به 1000 نفر زخمی شدند که حال برخی از مجروحین وخیم گزارش شده است. بدین ترتیب از آغاز تظاهرات بازگشت تا کنون 33 نفر به شهادت رسیده و بیش از 4000 نفر مجروح شده‌اند.
 صهیونیست‌ها همچنین به سوی شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جمعه گلوله‌های گاز ‌اشک‌آور شلیک کردند که در پی آن ده‌ها شهروند فلسطینی از جمله تعدادی پزشک و امدادرسان دچار حالت خفگی شدند.
جوانان فلسطيني به رغم اينکه بي‌دفاع هستند اما شجاعانه با سينه‌هاي سپر کرده خود در برابر نظاميان تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي قرار مي‌گيرند. نظاميان اسرائيلي از پيشرفته‌ترين و کشنده‌ترين سلاح‌ها برخوردارند اما به رغم آن، از شهروندان فلسطيني رعب و وحشت دارند. تظاهرکنندگان فلسطيني چادرهايي در مرز غزه با سرزمين‌هاي ‌اشغالي بر پا کرده‌اند و قرار است این تظاهرات تا اواسط ماه مه (اردیبهشت) ادامه پيدا کند، این تظاهرات را جنبش حماس ترتيب داده است.
آتش‌زدن تصاویر ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان
تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در این جمعه، پرچم‌های رژیم صهیونیستی را آتش زدند و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند. تظاهرات‌کنندگان همچنین تصاویر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را سوزاندند و بن سلمان را همکار رژیم صهیونیستی خواندند. تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند که تا رسیدن به خواسته‌های خود دست از تظاهرات برنمی‌دارند.
آخرین اخبار رسیده از فلسطین حاکی است در نتیجه حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق رفح ۴ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.