kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

افزایش قربانیان فاجعه معدن

پس از گذشت سه روز از وقوع حادثه انفجار معدن شهر «سوما» در ترکیه، عملیات جستجوی کارگران همچنان ادامه دارد.
به گفته مقامات ترک تاکنون جدیدترین آمار کشته شدگان 284 جسد از داخل معدن بیرون آورده شده است.این انفجار زمانی رخ داد که 787 کارگر مشغول کار بودند. همچنین طبق آمار اعلام شده 363 نفر در ساعات اولیه حادثه نجات پیدا کردند و پس از آن هیچ یک از کارگران زنده از معدن بیرون نیامدند.
به گفته وزیر انرژی ترکیه نزدیک به 18 نفر از کارگران این معدن همچنان ناپدید هستند و احتمال می‌رود شمار تلفات بیش از 300 تن باشد.
در پی وقوع این حادثه عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه برای دیدار از محل حادثه به شهر «سوما» سفر کرد و در میان خانواده قربانیان سخنرانی نمود.
به گزارش روزنامه تودیز زمان، همچنین در اعتراض به وقوع این حادثه مرگبار اتحادیه‌های کارگری ترکیه یک روز اعتصاب عمومی اعلام کردند و معترضان در شهرهای مختلف دست به تجمع و راهپیمایی زدند.
بنا به این گزارش، تظاهراتی که در مرکز استانبول برگزار شد، با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد.
معترضان خواستار کناره‌گیری دولت به خاطر وقوع این حادثه هستند. گفتنی است در واپسین ساعات روز سه‌شنبه انفجار بزرگی در معادن زغال سنگ شهر سوما واقع در استان مانیستا ترکیه رخ داد که به آتش‌سوزی این معدن منجر شد. در پی این حادثه صدها نفر جان خود را از دست دادند و 88 نفر مجروح شدند.
این حادثه که با انفجار در یکی از تونل‌های استخراج این معدن و متعاقب آن، ریزش و آتش‌سوزی گاز آزاد شده همراه بود، وضعیت این شهر را به حالت اضطراری درآورده است. هنوز اطلاعی از سرنوشت 18 نفر دیگر که در عمق هزار و 600 متری زیر زمین گیر افتاده‌اند، در دست نیست.