kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
ولایتی:

جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به پایگاه هوایی تی-4 بی‌پاسخ نمی‌ماند

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی با ‌اشاره به جنایت صهیونیست‌ها علیه نیروهای سوری و مدافعان حرم در پایگاه هوایی تی-4 حمص، اظهار داشت: این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.

علی‌اکبر ولایتی که به‌منظور بحث و تبادل‌نظر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و سایر مقامات سوری درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و روابط تهران دمشق و همچنین شرکت در اولین اجلاس وحدت اسلامی به سوریه سفر کرده است، طی گفت‌وگویی با ‌اشاره به جنایت صهیونیست‌ها علیه نیروهای سوری و مدافعان حرم در پایگاه هوایی تی-4 حمص، اظهار داشت: این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، وی تصریح کرد: مدافعان حرم همچنان در کنار ملت و دولت سوریه با دشمنان امت اسلامی به‌ویژه رژیم صهیونیستی و اربابانشان در این کشور مبارزه و ایستادگی می‌کنند.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدیم که پیروزی نزدیک است و ان‌شاءالله به زودی دشمنان را از کشور سوریه بیرون خواهیم کرد.
ولایتی با تبریک پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی، گفت: پیروزی‌های اخیری که ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی ریف دمشق به دست آوردند، بسیار مهم بود که این امر باعث ناراحتی دشمنان شده است.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: شدت ناراحتی دشمنان به‌ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سبب شده تا آنان به دروغ دولت سوریه را در شهر دوما به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.
وی تصریح کرد: این موضوع یک طرح شیطانی است که هر چند یک بار آمریکایی‌ها علیه مردم مظلوم سوریه استفاده می‌کنند که آخرین بار آن حمله هوایی رژیم‌اشغالگر صهیونیستی به فرودگاه تی-4 حمص بود. ولایتی تاکید کرد: دشمنان بدانند که در هفت سال گذشته در سوریه نتوانستند به پیروزی برسند و در آینده نیز نخواهند توانست به اهداف شوم خود در این کشور و منطقه دست پیدا کنند.
تعداد اهل سنتی که توسط تکفیری‌ها
شهید شده‌اند، چندین برابر شیعیان است
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در همایش بین‌المللی «القدس‌ وجهتنا» که در دمشق آغاز به کار کرد، با ‌اشاره به جنایات تکفیری‌ها در سوریه، اظهار داشت: در ابتدا سعی کردند که برادران اهل سنت را علیه شیعه برانگیزند پس از آنکه جامعه بزرگ و مسئولیت‌پذیر اهل سنت متوجه توطئه شد در برابر آنها ایستاد و امروز بنده عرض می‌کنم که تعداد اهل سنتی که در این مبارزه به دست این اوباش به شهادت رسیدند چندین برابر شیعیان است. زمان که گذشت این گروه منحرف که نام آنها را بلک واتر جهان اسلام گذاشت ابا نداشتند از اینکه مجروحین خویش را به سرزمین‌های‌اشغالی فلسطین بفرستند و از سوی صهیونیست‌ها معالجه شوند و نخست‌وزیر دوره‌گرد و متجاوز رژیم صهیونیستی از آنها عیادت کند.
به گزارش فارس، ولایتی تصریح کرد: پس اگر بخواهیم آسیب‌شناسی بلای بزرگ هجوم صلیبیون جدید و همراهی ارتجاع جهان اسلام با کمک صهیونیست‌ها بر امت اسلامی را خلاصه کنیم به استحضار شما علمای بزرگ و فرهیختگان گرامی جهان اسلامی می‌رسانم که غرض اصلی این توطئه بزرگ قرن ما انهدام اسلام و تذلیل مسلمانان است و برنده‌ترین سلاح آنها تفرقه است و درمان این آسیب مهلک در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن وحدت امت اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان داشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این نسخه شفابخش را تجویز فرمودند که تاکنون خدمات بزرگی را انجام داده است.