kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

ماه نحس برای ارتش آمریکا 6 حادثه هوایی جان 16 خلبان و سرباز آمریکایی را گرفت

با سقوط یک بالگرد نظامی دیگر آمریکا و کشته‌شدن دو خلبان آن، شمار کشته‌های این کشور در حوادث مشابه یک ماه گذشته به 16 خلبان و سرباز رسید.

سقوط سریالی جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی، این که ماشین‌ نظامی این کشور فرسوده شده است را تایید می‌کند و همین مسئله، مقامات واشنگتن را شدیدا نگران کرده است.
به گزارش فارس، در ادامه حوادث هوایی در آمریکا، جمعه گذشته یک فروند بالگرد توپدار آپاچی در ایالت «کنتاکی» حین ماموریت آموزشی به زمین خورد و هر دو خلبانش کشته شدند. این ششمین سانحه هوایی ارتش آمریکا طی کمتر از یک ماه گذشته است.روز 23 اسفند، یک فروند جنگنده «اف- 18» حین عملیات آموزشی، در فلوریدا سقوط کرده و دو خلبان آن کشته شده بودند. فردای آن روز هم  یک فروند بالگرد ترابری نیمه سنگین از نوع «بلک‌ هاوک» که در حال انتقال سربازان آمریکایی در غرب عراق بود، به زمین خورد و مرگ هفت سرباز آمریکایی را رقم زد.
چهار روز اخیر هم روزهای پرحادثه‌تری برای نظامیان آمریکا بوده است؛ ابتدا یک جنگنده عمود پرواز موسوم به «هریر» در حین فرود در جیبوتی (شرق آفریقا)، سقوط کرد، که البته خلبانش به سلامت، ایجکت کرد. عصر همان روز اما، یک فروند بالگرد ترابری سنگین «سوپر استالیون» در کالیفرنیا سقوط کرد و هر چهار سرنشینش کشته شدند.
فردای آن روز هم یک فروند جنگنده «اف-16» در نزدیکی پایگاه هوایی «نیلس» منطقه نوادا در آمریکا سقوط کرد و خلبانش کشته شد.فرسوده شدن تجهیزات ارتش آمریکا، یکی از محورهای تبلیغات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال 2016 بوده است. وی قول داده بود که با تخصیص بودجه‌ای مناسب، این مشکل را حل کند.
ترامپ هر چند بودجه 716 میلیارد دلاری را برای بخش نظامی آمریکا در نظر گرفته است، ولی کارشناسان می‌گویند این بودجه برای تازه کردن ماشین جنگی آمریکا، کفایت نمی‌کند.
سایر رویدادها:
* آتش‌سوزی در برج «ترامپ» (متعلق به رئیس جمهور) در نیویورک، مرگ یک نفر را به دنبال داشت، خسارات زیادی برجای گذاشت.
* منابع مطلع از مشاجره لفظی «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید با ترامپ خبر دادند و گفتند که وی تهدید به استعفا کرده است.