kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
انتشار دفترچه آزمون استخدامی تا پایان فروردین

17 هزار نفر در آموزش وپرورش استخدام می‌شوند

رئیس ‌مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ازانتشار دفترچه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش وپرورش تا پایان فروردین خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند با ‌اشاره جذب 17هزار و 300 نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمون، افزود: این نیروها برای آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب می‌شوند.
چهاربند ادامه داد: در دوره متوسطه متناسب با 25 رشته تحصیلی نیرو جذب می‌شود و در دوره ابتدایی نیز به همین صورت است و در نهایت 63 رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی
می‌شوند.
وی با‌ اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب نیروصورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری 45 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و کارشناسی 30 سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی 25 سال است.
چهاربند گفت: در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با هررشته لحاظ می‌شود و شامل مصاحبه‌ها و معاینات پزشکی است که در نهایت گزینش انجام می‌شود.
به گفته وی، در آزمون استخدامی امسال حدود 17 هزار و 300 نفر جذب می‌شوند که 2300 مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و 15 هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است.
رئیس ‌مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با ‌اشاره به بومی‌پذیری به عنوان یک اصل، اذعان کرد: به تناسب شرایط هر استان دامنه ‌پذیرش تعیین شده است و درهر دامنه پذیرشی چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است؛ ضمن اینکه فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند.
چهاربند با ‌اشاره به اینکه آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است، افزود: پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس آن، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی براساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود.