kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

محکومیت کشتار مسلمانان غزه ازسوی مردم آمریکا، اندونزی و پاکستان

ابراز خشم و نفرت جهانیان نسبت به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه همچنان ادامه دارد و مردم برخی کشورهای جهان با برگزاری تظاهرات همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین را نشان می‌دهند.


  سرویس خارجی -

روز جمعه گذشته تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌های ساکن غزه که در اعتراض به غصب زمین هایشان توسط‌اشغالگران صورت گرفت به خاک و خون کشیده شد و در جریان سرکوب خونین این تظاهرات 18 نفر به شهادت رسیده و بیش از 2000 نفر مجروح شدند. در همین رابطه، مردم اندونزی برای اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا تظاهرات کردند.
به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت خشونت‌های مستمر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها در دست داشتند.
شماری از طرفداران فلسطین و فلسطینی‌های مقیم آمریکا نیز در واشنگتن تظاهرات کرده و خواستار محاکمه صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی شدند.
مردم پاکستان نیز با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.
وزارت خارجه کوبا اما طی بیانیه‌ای اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی که باعث شهادت 18 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 2000 تن در مرز غزه با سرزمین‌های‌ اشغالی شد را نقض قوانین سازمان ملل و حقوق بشر دانست و آن را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: «اگرچه این رویداد در چندین مورد در سطح بین‌المللی محکوم شده است لیکن کوبا از جامعه جهانی می‌خواهد یک بار برای همیشه به جد خواستار پایان تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین شود و به سیاست‌های سلطه‌جویانه و استعمارگری آن پایان دهد.»
دید‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعداد زیاد کشته و زخمی‌شدگان نتیجه استفاده بی‌رویه سربازان اسرائیلی از زور و سلاح بود که نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود. این اقدام همچنین نتیجه بی‌توجهی ارتش اسرائیل به مجازات است که همواره از آن می‌گریزد.»
باز هم می‌کشیم!
به رغم محکومیت گسترده جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت اگر فلسطینی‌ها باز هم به مرزها نزدیک شوند، کشته می‌شوند!
آویگدور لیبرمن مدعی شد: «اکثر کسانی که در روز زمین کشته شدند، تروریست بودند! ما آنها را به خوبی می‌شناسیم، آنها در شاخه نظامی جنبش حماس و جهاد اسلامی فعالیت دارند. شهروندان بی‌گناه در این تظاهرات صلح‌آمیز مشارکت نداشتند.»(!)
تظاهرات در رام‌الله و غزه
تظاهرکنندگان فلسطینی هم در اعتراض به موضع‌گیری اخیر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و دیوید فریدمن، سفیر این کشور در تل‌آویو در تایید اقدامات اخیر تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها، تحصنی اعتراضی مقابل مقر هیئت رسمی آمریکا در شهر رام‌الله ترتیب داده و عکس‌های هیلی و فریدمن را آتش زدند. تظاهرکنندگان فلسطینی در این تحصن پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های واشنگتن علیه فلسطینی‌ها و موضع‌گیری این کشور در برابر کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز زمین در غزه در دست داشتند. فلسطینیان همچنین با برگزاری تظاهرات در نوار غزه اظهارات محمد بن سلمان را محکوم کردند و وی را «مزدور آمریکا» خواندند.