kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

کوتاه اقتصادی

* بانک مرکزی اعلام کرد بانک‌ها سپرده‌های ارزی را باید به صورت اسکناس ارزِ سپرده‌گذاری شده، پرداخت کنند و علاوه‌بر اين سود سپرده ارزی نقدی نيز ‌بايد به صورت نقدی (اسکناس ارز) پرداخت شود. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی از جمله خدمات ارزی بانک‌ها اخذ و نگهداری سپرده‌های ارزی از مشتریان است که مجوز این خدمت در آغاز فعالیت ارزی بانک‌های عامل به آنها اعطا می‌شود. براساس مقررات و بخشنامه‌های صادره از سوی بانک مرکزی تاکید شده است، بانک‌های عامل در زمان برداشت یا بستن حساب توسط مشتریان ملزم به پرداخت عین اسکناس ارز هستند.
* شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در ایام نوروز 97 با قطارهای گردشگری در مسیرهای متفاوت پذیرای مسافران و گردشگران ریلی است. معاون اجرایی شرکت رجا با اعلام این خبر افزود: قطارهای گردشگری شرکت رجا در مسیرهای تهران-شمال و تهران-سرخه پذیرای هموطنان گرامی برای سفر و بازدید همزمان از جاذبه‌های طبیعی و ریلی کشور می‌باشد. محمدرضا شناسنده گفت: علاوه‌بر قطار گردشگری شمال در مسیر تهران- سوادکوه، این شرکت اولین سفر یک روزه کویری را در تاریخ 9 فروردین ماه با قطار گردشگری راه ابریشم در مسیر تهران-سرخه برگزار خواهد کرد. وی افزود: علاقه‌مندان به سفر با این قطار می‌توانند برای خرید بلیت از طریق کلیه نمایندگی‌های مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور همچنین سایت شرکت رجا به نشانی www.raja.ir در بخش گردشگری با انتخاب مبدأ «تهران» و مقصد «بیابانک» و انتخاب روز 9 فروردین اقدام کنند.
* مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن حضور در دو شعبه دانشگاه تهران و فخر رازی، با همکاران این واحدها گفت وگو کرد.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این دو شعبه، در جریان مسائل و موضوعات و روند فعالیت آنها قرار گرفت.همچنین در ادامه بازدید، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف بانکی، حسین‌زاده رهنمودهایی را جهت تعامل بیشتر با مشتریان ارائه کرد. وی بر برنامه‌ریزی برای توسعه منابع ارزی و تعامل با دانشگاه تهران، اساتید و کارکنان این دانشگاه در شعبه دانشگاه بانک تاکید کرد.مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تشکر از تمامی کارکنان و روسای شعب به خاطر تلاش‌ها و خدمات ارزنده آنها در طول سال 96، از همکاران درخواست کرد در روزهای پایانی سال با تلاش بیشتر در خدمت رفاه مشتریان بانک باشند و در ایام تعطیل نیز براساس برنامه اعلام شده، خدمات خود را به هموطنان عزیز تداوم ببخشند.
* سهامداران بانک پاسارگاد در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم، برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395، در محل تالار بزرگ کشور گرد هم آمدند و با حضور حداکثری از این بانک در تأمین حقوق ذی‌نفعان حمایت کردند.بر اساس این خبر، بیش از 90درصد از سهامداران در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم که رأس ساعت 9 صبح روز شنبه مورخ 26/12/96 در محل تالار بزرگ کشور برگزار شد، حضور یافتند. در این جلسه سیدکاظم میرولد به عنوان رئیس‌جلسه، مجید قاسمی و علی‌اکبر امین‌تفرشی به عنوان ناظرین و خانم نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.گزارش فعالیت‌های بانک در سال مالی 95 ارائه شد که این گزارش حاکی از موفقیت‌ها و دستاوردهایی مانند کسب تندیس بانک برتر ایران برای سه سال متوالی از سوی نشریه بین‌المللی یورومانی، کسب عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران برای شش سال و عنوان بانک برتر اسلامی برای 5 سال از سوی نشریه معتبر بنکر، دریافت جایزه مدیریت مالی در 8 سال پیاپی و...، همچنین ایفای نقش مؤثر در توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی است. همچنین با اعلام نارضایتی سهامداران از مسائل فنی در عملکرد حسابرس قانونی صورت‌های مالی، موضوع تغییر حسابرس قانونی توسط سهامداران مطالبه شد که دکتر قاسمی در این خصوص گفت: ما در بحث مسائل حسابرسی از حقوق و منافع سهامداران و ذی‌نفعان کوتاه نمی‌آییم و مانند 12 سال فعالیت صادقانه و سازنده و خدمت به کشور، تمام قد پای حقوق سهامدارانی که به ما اعتماد کامل دارند، ایستاده‌ایم و سربازان پاسارگاد حافظ منافع شما هستند.