kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
وزير آموزش و پرورش:

در دنياي آشفته امروز تنها ناجي دانش‌آموزان از آسيب‌هاي اجتماعي نماز است

وزير آموزش و پرورش گفت: اميداست در سال 97 موانع برپايي و اقامه نماز جماعت در مدارس را كاهش دهيم و آنگونه كه درشأن نماز است اقامه نماز را در مدارس داشته باشيم.
به گزارش مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، سيدمحمدبطحايي در جلسه فصلي ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش، گفت: در فضاي آشفته دنياي امروز تنها چيزي كه مي تواند ناجي جامعه به خصوص نوجوانان وجوانان از اضطراب و آسيب‌هاي اجتماعي شود نماز است، بنابراين اقامه نماز در مدارس بيش از پيش ضروري است.
بطحايي افزود: تاكنون آسيب شناسي خوبي صورت گرفته و موانع و مشكلات اقامه نماز در مدارس نيز شناسايي شده است، اما متأسفانه آنچه تاكنون اتفاق نيفتاده عمل به اين راهكارها و رفع موانع مذكور است.
وی ادامه داد: ايجاد يك نظام رصد و پايش براي اقامه نماز در مدارس ضروري است تا از طريق اين نظام، روند اجرايي نماز در مدارس دائماً رصد و ميزان پيشرفت و يا عدم پيشرفت اقامه اين فرضيه الهي ثبت شود و مديران مربوطه نسبت به رفع موانع اقدام كنند.
وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر ايجاد نظام پايش و رصد تا 20 روز آينده، اظهار داشت: نظر به اهميت و ضرورت توجه بيش از پيش به امر اقامه نماز در مدارس، شنبه اول هر ماه جلسه اي يك ساعته با هدف بررسي روند اجرايي اقامه نماز در وزارتخانه تشكيل مي شود.
بطحایی‌ گفت: مدرسه نيز بخشي از جامعه است، همانطور كه مساجد ما نيازمند تقويت و ترغيب نمازگزاران به حضور در نماز جماعت مي باشد، مدارس نيز نيازمند ارائه برنامه هاي جديد براي ترغيب دانش‌آموز به اقامه نماز است.
به گفته وي، ترويج، توسعه و تقويت فرهنگ نماز از برنامه‌هاي در دستور كار اين وزارتخانه در سال 97 خواهد بود و استفاده از تلويزيون تعاملي سينا يكي از راه‌هاي تحقق اين برنامه است.
درس‌هایی که خروجی ارزشمندی ندارند حذف شوند
رئیس‌ ستاد اقامه نماز نیز در این نشست گفت: تربیت دانش‌آموز با مدرک دیپلم و لیسانس بدون آنکه بنده خدا شده باشند فایده‌ای ندارد. درس‌هایی که خروجی و اثرگذاری ارزشمندی ندارند را حذف کنید و زمان را به امور مهم‌تر تربیتی همچون نماز اختصاص دهید.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه تربیت دیپلمه تارک الصلاه فایده‌ای ندارد، افزود: از هر چیزی می‌زنید و کم می‌کنید بکنید، اما از پول نماز نزنید، بلکه هزینه‌های صرف شده برای برخی همایش‌ها و سمینارهایی که خروجی ندارد را نیز به موضوع نماز اختصاص دهید. وی با تأکید بر ضرورت هیجان بخشیدن به برنامه‌های مرتبط با نماز ادامه داد: به هم پیوسته بودن نماز و زکات گویای اهمیت این موضوع است. ما آمادگی داریم برای معلمان دوره‌های پاسخ به شبهات دینی برگزار کنیم.
رئیس‌ستاد اقامه نماز کشور، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: خودتان مسئول موضوع نماز باشید و هر ماه یک ساعت زمان برای بررسی این موضوع اختصاص دهید.