kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
سرلشکر باقری در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌ عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

تهدیدات روزبه‌روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود در هیچ بُعدی با محدودیت مواجه نخواهیم شد

رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود، گفت: اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم، حتی با وجود تسلیحات روز دنیا، پیروز نخواهیم شد.




مراسم تودیع و معارفه رئیس ‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا صبح دیروز با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح در ستاد کل برگزار شد. بنابراین گزارش، با حکم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در این سمت جایگزین حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی شد.
در این مراسم سردار سرلشکر محمد باقری رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی کرد. همچنین سرلشکر صالحی جانشین رئیس‌ستاد کل، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر ایزدی معاون قرارگاه مرکزی خاتم، حجت‌الاسلام رمضانی، سردار شیرازی رئیس‌ دفتر نظامی رهبر معظم انقلاب، سردار جزایری معاون ستاد کل، سردار تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع، حجت‌الاسلام حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت‌الاسلام محمد حسنی رئیس ‌سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ازجمله فرماندهان و مسئولان حاضر در این مراسم بودند.
سردار سرلشکر باقری طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: جامعه از جهت سطح فکر و علایق با نسل‌های گذشته تفاوت اساسی دارد و در معرض خطرات فرهنگی قرار گرفته و این نقش روحانیت را در توسعه اعتقادات و روحیه دینی سنگین‌تر می‌کند.
باقری افزود: هرچه زمان می‌گذرد، نیروهای مسلح بطور جدی‌تر با حوادث و تهدیدات روبرو هستند و این تهدیدات روزبه‌روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود. توسعه تهدیدات و تهاجمات فرهنگی روزبه‌روز همه اعضای نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان را با خطر مواجه می‌کند. باقری گفت: دفتر عقیدتی سیاسی بیش از دو دهه توسط حجت‌الاسلام صفایی به خوبی فعالیت کرد و وضعیت اعتقادی و سیاسی نیروهای مسلح قابل مقایسه با گذشته نیست. با ورود حجت‌الاسلام سعیدی و تجربیات موفق ایشان نیز شاهد دوره جدیدی از تحول و رشد چشمگیر خواهیم بود. باقری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر انتظار داشته باشیم که نیروهای مسلح در نبرد سخت نابرابر مقابل دشمن بایستد و در جنگ نیمه سخت امنیتی با توطئه‌ها مقابله کند و چه در جنگ فرهنگی مقابل دسیسه‌ها ایستادگی کند، باید بدانیم ساختار و ظواهر کاری از پیش نمی‌برد.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با اعتقاد قلبی و نیروی انسانی آگاه در مقابل دشمنان پیروز شده‌ایم که وظیفه ارتقای روحیه عقیدتی نیروها به عهده سازمان‌های عقیدتی سیاسی است. اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم حتی با تسلیحات روز دنیا، پیروز نخواهیم شد.
رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در هیچ بعدی با محدودیت مواجه نخواهیم شد و مسئولیت عقیدتی سیاسی را وظیفه اول خودمان می‌دانیم تا با هماهنگی و هم افزایی با دفتر عقیدتی سیاسی کار را پیش ببریم.