kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

تاکید مجدد پوتین بر ممنوعیت تولید و عرضه محصولات تراریخته

رئیس جمهور روسیه روز گذشته در جمع خبرنگاران برای چندمین بار تاکید کرد محصولات تراریخته اصلا در روسیه تولید نمی‌شوند و عرضه آنها در این کشور مغایر با قانون است.

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد صادرات محصولات کشاورزی روسیه طی سال‌های گذشته افزایش زیادی یافته است تا جایی که از حجم صادرات اسلحه نیز پیشی گرفته است. وی در ادامه این را هم گفت که روسیه سال گذشته 28/8 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده و این در حالی است که حجم صادرات تجهیزات نظامی این کشور تنها 15/6 میلیارد دلار بوده است. رئیس‌جمهور روسیه در ادامه  تاکید کرد: «از حدود 20 سال پیش تاکنون حجم صادرات محصولات کشاورزی و غذایی روسیه 16 برابر شده است.»
پوتین همچنین افزود: «من مطمئنم به زودی روسیه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان تبدیل خواهد شد. من به مجلس فدرال این کشور گفته‌ام طی 4 سال آینده حجم صادرات محصولات کشاورزی ما به بیش از واردات ما خواهد رسید و روسیه به یک صادرکننده مطلق محصولات کشاورزی بدل خواهد شد.» پوتین نهایتا بر لزوم عدم فروش محصولات تراریخته در کشورش تاکید کرد و گفت: «روسیه محصولات کشاورزی متناسب با سلامت مردم و محیط‌زیست تولید خواهد کرد. تولید و عرضه محصولات کشاورزی تراریخته از سال 2016 در روسیه ممنوع است و پیشتر گفته بودم که می‌خواهیم به بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی اصلی و تراریخته در جهان تبدیل شویم.»