kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

گروگانگیری خونین در مرکز کهنه‌سربازان کالیفرنیا

گروگانگیری در بزرگ‌ترین مرکز کهنه‌سربازان آمریکا در منطقه «یونتویل» ایالت کالیفرنیا، با کشته شدن سه زن و مظنون مسلح این حادثه، به پایان رسید.

آمریکا سرزمین مردان مسلح است بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در این کشور وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود. و مردم آمریکا روزانه با این سلاح‌ها همدیگر را می‌کشتند. هر روز اخبار و گزارش‌های مربوط به تیراندازی در شهرهای مختلف آمریکا بخش مهمی از گزارش رسانه‌های این کشور را شامل می‌شود.جمعه شب نیز یک فرد مسلح اقدام به گروگان‌گیری سه نفر در یک مرکز نگهداری افراد سالخورده در کالیفرنیا کرد و پلیس مجبور به محاصره اطراف ساختمان شد.در نهایت بعد از یک بن‌بست چند ساعته میان مأموران پلیس و فرد مسلح در حادثه گروگانگیری مرکز کهنه‌سربازان «یونتویل» ایالت کالیفرنیا، سه زن به همراه عامل مسلح این حادثه کشته شدند.سه قربانی این حادثه از کارکنان مرکز «پثوی»، مرکز مشاوره کهنه‌سربازانی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند، بودند.گزارش‌ها حاکی از آن است که مظنون این حادثه یکی از مراجعین این مرکز بود و دو هفته پیش مرخص شده بود و هنوز مشخص نیست که زنان قربانی شده در این حادثه به صورت تصادفی انتخاب شده بودند یا اینکه ارتباطی با مهاجم مسلح داشتند.مأموران ساعت‌ها برای برقراری ارتباط با این عامل مسلح در شمال سانفرانسیسکو صرف کردند اما موفق به برقراری تماس با وی نشدند.فرماندار کالیفرنیا دستور داد که پرچم‌های کنگره ایالتی برای ادای احترام به قربانیان این حادثه به صورت نیمه افراشته درآید.عامل مسلح این حادثه سه نفر را درون اتاقی داخل ساختمان گروگان نگه داشته بود و در ساعات آغازین گروگانگیری، میان وی و افسران پلیس تیراندازی شد.
ظاهراً در زمان وقوع این حادثه، حدود 70 دانش‌آموز نیز درون سالن تئاتر در محل استقرار کهنه‌سربازان آمریکایی حضور داشتند که در ایمنی کامل خارج شدند.این مرکز درمان کهنه‌سربازان در سال 1884 افتتاح شد و محل زندگی حدود 1000 کهنه‌سرباز آمریکایی است و بزرگترین مرکز نگهداری کهنه‌سربازان در آمریکا محسوب می‌شود. زنان و مردانی که در جنگ جهانی دوم، جنگ کره، جنگ ویتنام و......خدمت کرده‌اند در این مکان زندگی می‌کنند.