kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

اقدامات کثیف آمریکا به روایت پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی با بی‌اهمیت خواندن مداخله اتباع روس در انتخابات این کشور گفت : آمریکا برای کارهای کثیفش دیگران را سرزنش می‌کند.

ولادیمیر پوتین، در مصاحبه با «ان‌بی‌سی» بار دیگر اتهام‌زنی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه او دستور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۶، که به پیروزی ترامپ منجر شد را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا رئیس‌جمهوری روسیه گفت: آیا کسی باور می‌کند که روسیه، از هزاران مایل دورتر، روی نتیجه انتخابات اثر بگذارد؟ این برای شما خنده‌دار نیست؟ هدف ما مداخله نیست. از مداخله چه چیزی عایدمان می‌شود؟ چنین هدفی وجود ندارد.پوتین همچنین درباره آینده روابط روسیه – آمریکا، کشورش را قربانی توصیف کرد و افزود: این ما نبودیم که برچسب دشمن به شما زدیم. شما تصمیمی گرفتید در سطح پارلمانی، در سطح کنگره‌ای و بعد روس‌ها را وارد لیست دشمنانتان کردید. چرا این‌کار را کردید؟ آیا ما بودیم که تحریم‌هایی را به ایالات متحده تحمیل کردیم؟ آمریکا ما را تحریم کرد.  رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، آمریکا دست به «کارهای کثیف» می‌زند و سپس، دیگران را در این باره سرزنش می‌کند.
پوتین افزود: کسانی که این عقیده را دارند چه کسانی هستند، «کارهای کثیف» چیست؟ من دست به هیچ «کار کثیفی» نزده‌ام، هر آنچه انجام داده‌ام روشن است این کار کثیف نزد شماست. شما افرادی دارید که دوست دارند دست به «کارهای کثیف» بزنند از این رو تصور می‌کنید ما هم این کار را انجام می‌دهیم اما ما این کارها را نمی‌کنیم.
پوتین درباره رابطه با آمریکا نیز گفت که برای ترمیم روابط با واشنگتن آماده است. او گفت: گوش کنید، بیایید با آرامش بنشینیم، حرف بزنیم و مشکلاتمان را حل کنیم. معتقدم که رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم این را می‌خواهد اما نیروهایی هستند که اجازه نمی‌دهند او چنین کاری انجام دهد.
 رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از کشورهای غربی خواست در زمینه حملاتی که علیه غیرنظامیان در دو شهر موصل و رقه در زمان آزادسازی این دو شهر از چنگال داعش صورت گرفت، تحقیقاتی انجام دهند.پوتین تاکید کرد، به شهر موصل نگاه کنید کلا همه چیز نابود شده، همین طور رقه. هنوز اجساد غیرنظامیان زیر آوارها مدفون است و شما تمایلی ندارید این مسائل به شما یادآوری شود.