kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
حداد عادل:

اصلاح سیستم آموزشی و تربیتی موجب بیمه‌شدن انقلاب می‌شود

مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چنانچه می‌خواهیم انقلاب را در برابر مشکلات بیمه کنیم باید به سراغ مدرسه برویم و سیستم آموزشی و تربیتی را اصلاح کنیم.



همدان- خبرنگار کیهان:

غلامعلی حداد عادل در مراسم چهلمین روز درگذشت معلم انقلابی «سیدصادق حجازی»‌اظهار کرد: معلم خوب یعنی کسی مثل مرحوم حجازی که از بیست سالگی وارد آموزش و پرورش می‌شود و تا 96 سالگی تدریس و کار می‌کرد گرچه عده‌ای از معلمین ابتدایی از بیان موقعیت شغلی خود احساس شرمندگی می‌کنند اما مرحوم حجازی سال‌ها افتخار خود را تدریس برای مقطع ابتدایی می‌دانست.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به خصائل و ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حجازی گفت: بصیرت سیاسی، درک درست از ولایت و حکومت دینی، تربیت نیروهای انقلابی مهم‌ترین اثر و ویژگی مرحوم حجازی بود و مبارز بودن و مبارز تربیت‌کردن، ساده‌زیستی و بی‌ادعایی در همه زندگی او جاری بود.
وی ضمن تأکید بر اینکه ریشه انسانیت و کمال آدمی «تربیت» است گفت: مرحوم حجازی حدود 96 سال عمر کرد و کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشته که می‌تواند او را به الگویی ماندگار بدل کند، امثال او و شهید چمران که الگوی انقلابی یک استاد دانشگاه است باید به نسل جوان معرفی و شناسانده شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش معلمان در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: آنها که باید طبق تعهدات خود در برجام فضای محدود اقتصادی را رفع کنند به فکر مردم ایران نیستند اما وقت محدودشدن فضای مجازی یاد آزادی‌های مردم ایران می‌افتند، اینها همان‌هایی هستند که پنجاه کشور را در داعش گرد هم جمع می‌کنند و تلاش می‌کنند ناکارآمدی انقلاب را به مردم تلقین کنند، معلم آن کسی است که می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.
وی تصریح کرد: بهترین راه تربیت، نشان دادن الگوهای مناسب است زیرا از صدها کتاب و استدلال، کارسازتر است بر این اساس باید تلاش کنیم نخبگان ما با بهره‌مندی از این الگوها به معلمی گرایش پیدا کنند زیرا معلم تنها عنصر زنده آموزشی است که می‌تواند آینده این کشور ونظام را بیمه کند.