kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

تظاهرات زنان فلسطینی علیه توطئه انتقال سفارت آمریکا به قدس

در روز جهاني زن، صدها زن فلسطيني با برپايي تظاهرات، تصميم رئيس جمهور آمريکا بر ضدقدس اشغالي را محکوم کردند.



تصميم ترامپ مبني بر به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، عامل برپايي تظاهرات ساليانه زنان فلسطيني به مناسبت روز جهاني زن بود. اين تظاهرات از اردوگاه «قلنديا» در شمال قدس آغاز شد و به سمت مانع نظامي شمال قدس ادامه يافت. شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات بر ابدي بودن پايتختي قدس براي فلسطين، حق بازگشت آوارگان و حق تعيين سرنوشت فلسطينيان تاکيد کردند. تظاهرکنندگان زن فلسطيني همچنين در شعارهاي خود، همه طرح‌ها و معاملات براي از ميان بردن آرمان فلسطين را رد کردند. زنان فلسطيني بر ادامه جهاد و قيام بر ضد اشغالگري تا نابودي آن تاکيد کردند.
به گزارش صدا وسیما، رئيس اتحاديه زنان فلسطيني در اين تظاهرات گفت: اشغالگران رفتار غير انساني دارند و با ويران کردن خانه‌ها، سرقت زمين‌ها، تصرف زمين‌ها، ساخت شهرک‌هاي يهودي نشين، کشتار روزانه کودکان در خيابان‌ها به بهانه اينکه آنان چاقو با خود حمل مي‌کنند روز به روز بر جنایات خود می افزایند در حالي که همه اين مردم اعم از زنان وکودکان اين پيام را مي رسانند که ملت فلسطين زنان، مردان و کودکان تسلیم نمی‌شوند تا به اشغالگري پايان دهند.
بازداشت 15 هزار زن فلسطینی
 از 1967 تاکنون
 رئیس ستاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۱۵ هزار بانوی فلسطینی را بازداشت کرده اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عیسی قراقع» با ایراد نطقی در مراسم بزرگداشت زنان کارمند این ستاد و کانون حمایت از اسرای فلسطینی تصریح کرد: همچنان 62 تن از این بانوان در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند که 8 تن از آنان مجروح هستند، 10 تن دیگر خردسال  20 تن دیگر متاهل می باشند و 3 تن دیگر در بازداشت موقت به سر می برند. وی ضمن تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت آفرینی‌های زنان فلسطینی و نقش آفرینی آنان در عرصه مبارزه و مقاومت گفت که برخی از این زنان به شهادت رسیده، برخی دیگر جانباز هستند، برخی دیگر در زندان‌های اسرائیلی به حبس کشیده شده‌اند و برخی دیگر در تبعید به سر می برند.