kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

بهانه خلقت در فرانسه رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

حسن روح‌الامین نقاش متعهد کشورمان که برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فروش تابلوهای خود به اروپا سفر کرده است،‌ از جدیدترین اثرش رونمایی کرد.



به گزارش فارس، روح‌الامین نقاش برجسته و جوان کشورمان که به دعوت «مرکز اسلامی فرانسه» به این کشور سفر کرده است، جدیدترین اثر خود با عنوان «بهانه خلقت» را در خانه فرهنگ ایران در پاریس رونمایی کرد.
وی در این باره گفت: این تابلوی رنگ و روغن 110 در 130 سانتی‌متر اندازه دارد و کشیدن آن را از یک ماه پیش آغاز کرده بودم که هفته گذشته به پایان رسید.
این نقاش اظهار داشت: موضوع جدیدترین اثرم ولادت حضرت زهرا(س) است و با حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» مطابقت دارد. همچنین در این تابلو نشان داده‌ام که چگونه چهار بانوی آسمانی برای تولد حضرت به کمک آمده‌اند.
روح‌الامین افزود: تابلوی «بهانه خلقت» در کنار 14 تابلوی دیگر به نمایش در آمده است و نمایش آثارم تا 26 اسفند در پاریس و بروکسل ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، مرکز اسلامی الغدیر در پاریس میزبان بعدی آثار نقاشی روح‌الامین خواهد بود و سپس روز یکشنبه بیستم اسفند علاقه‌مندان و هنردوستان مقیم کشور بلژیک می‌توانند با حضور در مرکز اسلامی و فرهنگی مشکات در بروکسل از آثار وی بازدید کنند. «محفل زینب» در پاریس آخرین محل برپایی نمایشگاه آثار نقاشی روح‌الامین خواهد بود.