kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
حزب‌الله عراق:

گزینه جنگ با نظامیان آمریکایی نهایی شده سلاح ما کاملا آماده است

سخنگوی جنبش «گردان‌های حزب‌الله عراق» اعلام کرده، این جنبش گزینه مقابله با اشغالگران آمریکایی را نهایی کرده و برای نبرد با آنها کاملا آماده است.




به گفته «جعفر الحسینی» سخنگوی جنبش گردان‌های حزب‌الله عراق این جنبش گزینه مقابله با آمریکایی‌ها را از چند ماه قبل نهایی کرده است و تا زمانی که نظامیان آمریکایی در خاک عراق حضور دارند، سلاح مقاومت (برای نبرد) کاملا آماده است.
به گزارش تسنیم، الحسینی که با شبکه تلویزیونی «الاتجاه پرس» سخن می‌گفت، ادامه  داده: «ما به دولت عراق فرصت زیادی داده‌ایم تا با آمریکایی‌ها صحبت کند... آمریکایی‌ها بر باقی ماندن خود در عراق اصرار می‌ورزند و مقاومت (جنبش فوق) بر عدم بقای آنها. الحسینی این را هم گفت که: «شکل مقابله (با آمریکایی‌ها)، بسیار متفاوت خواهد بود. همه اقدامات و روش‌های فعلی آمریکایی‌ها، (در برابر مقاومت) بی‌فایده است. آنها دست به تحرکات تازه‌ای زده‌اند و این تحرکات معمولا علنی نمی‌شود... آنها از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌روند.
به گفته سخنگوی جنبش حزب‌الله عراق، ارتش آمریکا هم‌اکنون در عراق، در 20 موضع مستقر است. وی چهره‌هایی را که در عراق خواستار حضور آمریکایی‌ها هستند، «مزدور» خواند.
دیدار انتخاباتی
خبر دیگر اینکه «سیدعمار حکیم» رئیس «جریان حکمت ملی» عراق با «حیدر عبادی» نخست‌وزیر و رئیس «ائتلاف ملی» این کشور دیدار و درباره مسائل مختلف، از جمله انتخابات، با وی گفت‌وگو کرد.
براساس بیانیه‌ای که دفتر عبادی منتشر کرده، در این دیدار که در دفتر نخست‌وزیر انجام شد، طرفین بر رقابت سالم براساس سیاست‌های اعلامی و دوری گزیدن از ادبیات تخریب و سیاه‌نمایی تاکید کردند.
حکیم در این دیدار همچنین، از عبادی خواست فضای لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم کند و در مورد بازگشت آوارگان به منازل خود نیز بکوشد.
انتخابات پارلمانی عراق، اردیبهشت برگزار می‌شود.
سایر رویدادها:
* نهاد «بازخواست و عدالت» طی نامه‌ای به دستگاه‌های دولتی، از آنها خواست برای مصادره اموال نزدیکان مقامات دوره «صدام»، اقدام کنند.
* احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: عراق موفق شد کرسی معاونت دبیرکل اتحادیه عرب را به دست آورد.