kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

بارش برف و باران راه‌های روستایی۳ استان را مسدود کرد

برف و باران در استان‌های چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد راه‌های روستایی را مسدود کرد

 فرماندار کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف طی 24 ساعت گذشته راه ارتباطی 7 روستای منطقه «سه جو» بخش بازفت در این استان را بست.
مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با ایرنا همچنین از امدادرسانی به 200 خودرو گرفتار در برف و کولاک طی این مدت خبر داد.
بارش برف همچنین تردد در «گردنه چری» در محور استان خوزستان به کوهرنگ را با کندی مواجه کرد.
فرماندار کوهرنگ گفت: با تلاش راهداران راه‌های روستایی مسدود شده در حال بازگشایی است.
وی همچنین ارتفاع برف در شهر چلگرد تا ساعت 8 صبح دیروز را 20 سانتی‌متر و ارتفاعات منطقه را 70 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: 20 نفر از مسافران گرفتار کولاک نیز شب یک‌شنبه در راهدارخانه‌های منطقه اسکان داده شدند.
بارندگی ارتباط چند روستای دزفول را قطع کرد
بخشدار سردشت دزفول گفت: بارندگی‌های شدید در روز شنبه موجب قطع ارتباط چند روستا در بخش کوهستانی سردشت این شهرستان شده است.
مسعود سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو بارندگی‌های روز شنبه جاده روستاهای کارنج، علی عرب، تمد بازارگه و شعبیه در بخش کوهستانی سردشت بسته شده است.
وی افزود: به همین دلیل ارتباط روستاها و عشایر این مناطق با مرکز بخش و روستاهای همجوار قطع شده است.
باران راه ارتباطی ۱۵ روستای کهگیلویه ‌و بویراحمد را قطع کرد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‍‌ای کهگیلویه و بویراحمد از قطع راه ارتباطی ۱۵ روستای دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل بارش باران خبر داد.
محمد نصیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: به دلیل بارش‌های شدید باران در چند روز اخیر راه ارتباطی 15 روستای شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل خاکی بودن قطع و تردد به سختی امکان‌پذیر است.
وی با تاکید بر اینکه خاکی بودن مهم‌ترین دلیل قطعی راه ارتباطی این روستاها است، عنوان کرد: احداث جاده آسفالته در حوزه اداره کل راه و شهرسازی بوده و ربطی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای
 ندارد.
نصیری‌راد ابراز کرد: اداره کل راهداری وظیفه بازگشایی جاده‌ها را بر عهده‌ دارد و وقتی یک جاده خاکی مسدود شود عملیات بازگشایی به سختی امکان‌پذیر است زیرا در این صورت جاده نیز با مشکلات دیگری روبه‌رو می‌شود.
وی از بسته بودن راه ارتباطی سی سخت به پادنای اصفهان خبر داد و افزود: عوامل راهداری شب یک‌شنبه به دلیل شدت بارش برف امکان ادامه عملیات برف‌روبی را نداشتند و مجبور به بازگشت شدند.