kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
به منظور کاهش حجم ترافیک شمال پیشنهاد شد

اجرای طرح اتصال مترو تهران به تونل ریلی مازندران

استاندار مازندران در نشست بررسی طرح تونل ریلی البرز با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد: این پروژه یک پروژه استراتژیک و راهبردی است و باید مطالعات زمین‌شناسی دقیق و عمیق باشد و با یک کار دقیق مطالعاتی اجرا شود.
ساری - خبرنگار کیهان:

محمد اسلامی افزود: امروزه کریدور حمل‌ونقل خودرومحور تهران - شمال مسبب بسیاری از تبعات اجتماعی شده، به طوری‌که وقتی جاده یکطرفه می‌شود هزاران مشکل برای مردم و شهرک‌های صنعتی ما در ارسال محصولات به‌وجود می‌آید و این مهم باید ازطریق یک راهکار علمی و ملی حل شود. وی خاطرنشان ساخت: حمل‌ونقل ریلی موردنیاز استان‌های شمالی کشور است چراکه این امر در بحث شکوفایی اقتصادی، رونق گردشگری و تولید اشتغال می‌تواند مفید به فایده باشد. وی افزود: درحال حاضر 40 درصد زمین‌های مرغوب شمال تبدیل به شهرک‌های اقامتی شده است.  در ادامه رئیس شورای شهر تهران در این نشست گفت: در شرایط فعلی به دلیل محدودیت خودرویی برای سفر به مازندران با حجم زیاد مسافر، اجرای این پروژه می‌تواند راهگشای خوبی برای توسعه مازندران باشد.
محسن هاشمی اضافه کرد: بررسی اولیه نشان می‌دهد که از لحاظ تکنولوژی مدرن اجرای این طرح شدنی است و تجربه این طرح در برخی کشورهای جهان وجود دارد.
وی افزود: اجرای این طرح منوط به برقی کردن مسیر راه‌آهن تهران - شمال است که این طرح نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی یک بانک روسی از سال آینده آغاز می‌شود. براساس آمارهای رسمی سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می‌کنند که سهم راه‌آهن و فرودگاه‌ها در مجموع کمتر از 2 میلیون مسافر است.
براساس نظر کارشناسان این پروژه، نیاز به 8 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.