kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

پیروزی مقتدرانه تیم ملی بسکتبال ایران در زمین قزاقستان

تیم ملی بسکتبال ایران پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی را با برد مقتدرانه برابر قزاقستان شروع کرد.



تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ٢٠١٩ مهمان قزاقستان بود که در این مسابقه با نتیجه ۷۵ بر ۵۴ میزبانش را شکست داد و به بردی ارزشمند در خارج از خانه رسید. آسمانخراش‌های ایران در این مسابقه عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند و قزاقستان که تیم بدون باخت گروه چهارم بود را شکست دادند.
در این دیدار صمد نیکخواه بهرامی بعد از دو سال و چند ماه دوباره برای تیم ملی ایران به میدان رفت و ٢١  امتیاز در این دیدار کسب کرد. حامد حدادی نیز ٢٠ امتیاز داشت تا دیگر ستاره تیم ایران باشد. در ادامه این رقابت‌ها، تیم ملی بسکتبال ایران ششم اسفند در سالن آزادی میزبان عراق خواهد بود.
شاهین‌طبع: تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم
در پایان این بازی مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: بازیکنان بسیار خوب و با تجربه‌ای داریم. ما زمان زیادی برای تمرین نداشتیم و در این مدت بیشتر بر روی دفاع کار کردیم. به نظرم خوب کار کردیم و بازیکنان ما با تجربه‌ای که داشتند خیلی سریع با شرایط مسابقه هماهنگ شدند و توانستیم ببریم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره شکل جدید مسابقات گفت: شکل جدید فیبا کاملا تغییر کرده و باید در این شرایط خودمان را وفق دهیم. ساختار تیم ملی برای آینده مهم است و باید به آینده فکر کنیم. باید برای هر بازی آماده شویم و زمانی برای تمرین هم نداریم.
شاهین‌طبع ادامه داد: دو زاویه داریم یکی ساخت بازیکن و دیگری نتیجه. همکاران خوبی داریم و تلاش می‌کنیم بهترین کار را بکنیم. در این مرحله برای نتیجه تصمیم
گرفتیم.
نیکخواه بهرامی: حس خوبی بابت بازگشت دارم
صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال هم در پایان بازی ایران و قزاقستان اظهار داشت: قبل بازی می دانستیم حریف قدرتمندی داریم. قزاقستان را به عنوان تیمی قدرتمند می‌شناختیم. می دونستیم خیلی بازی سختی داریم در خانه حریف قطعا کار ما سخت‌تر می‌شود. ما تمرین زیادی نداشتیم و سفری طولانی تا قزاقستان انجام دادیم.
او ادامه داد: به هر حال بازی سختی بود. ما بر دفاع تاکید داشتیم و خیلی خوب دفاع کردیم. حریف در ابتدا نزدیک بود اما بهتر شدیم و با دفاع بهتری که انجام دادیم توانستیم به برتری برسیم. آنها شب خوبی در سه امتیازی داشتند و اگر اینطور نبود با اختلاف بیشتری می باختند. به نظرم در بازی بعدی باید در حمله بهتر شویم.
کاپیتان تیم ملی درباره بازگشتش به تیم بیان کرد: قبل بازی خیلی حس خوبی داشتم و انرژی داشتم. خیلی خوشحالم که مربی جدید این شانس را به من داد. اکنون هم حس خوبی دارم که با تیم ملی بودم و امیدوارم بهتر شویم. مربی به من زمان بیشتری هم داد تا هماهنگ شوم. بازی برای تیم ملی همیشه جذاب است.