kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
از سوی سیدحسن نصرالله

لیست حزب‌الله لبنان برای انتخابات پارلمانی منتشر شد

با نزدیک شدن به زمان انتخابات حساس و مهم پارلمانی لبنان، سید حسن نصرالله در یک نطق تلویزیونی اسامی برخی نامزدهای این حزب را معرفی کرد.
سرویس خارجی-

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 16 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود. ‌با توجه به وجود فرقه‌ها، احزاب و طایفه‌های مختلف در لبنان که همگی از کاندیداهای خود حمایت می‌کنند، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم دوشنبه شب در نطقی تلویزیونی اسامی برخی نامزدهای حزب‌الله و گروه‌های همپیمان آن را اعلام کرد.
سید حسن نصرالله  گفت: «ما به برخی از امور از جمله انتخابات پارلمانی در دوره‌های سابق توجه داشته‎ایم و تعدادی از نمایندگان و وزرا‌ از حزب‌الله هستند... طی چهار سال آینده وزارتخانه و پارلمان را از هم جدا خواهیم کرد تا مسئولیت‌ها تقسیم شود و بار مسئولیت روی دوش برادران خود کم کنیم.»
تحلیلگران با توجه به اختلافات فرقه‌ای و طایفه‌ای که همیشه لبنان از آن رنج  برده است معتقدند سیاست‌های  منطقی حزب‌الله موجب شده اختلافات کنار گذاشته شود و روند سیاسی انتخابات در این کشور به حالت عادی باز‌گردد.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش افزود: «محمد فنیش» وزیر کنونی ورزش و جوانان در کابینه آینده لبنان نیز حضور خواهد داشت به همین علت جزو نامزدهای حزب‌الله در انتخابات پارلمانی نخواهد بود.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به سنگین بودن مسئولیت وزارت و سنگین بودن مسئولیت نمایندگی پارلمان تاکید کرد: «ما ترجیح می‌دهیم این دو مسئولیت را از یکدیگر جدا کنیم تا کسی که وزیر هست، دیگر نماینده پارلمان نباشد...«حسین موسوی» نماینده پارلمان لبنان ترجیح داده دیگر نماینده نباشد و به مسائل مربوط به حزب‌الله رسیدگی کند... انتخابات پارلمانی اقدام سیاسی است و حزب‌الله به نمایندگی از بسیاری از خانواده‌ها، نامزدهای شایسته خود را انتخاب می‌کند.»
به گفته دبیرکل حزب‌الله صدها میلیون دلار برای تخریب چهره این جنبش و همچنین کاندیداهای آن هزینه شده است. سید حسن نصرالله تاکید کرد شعار انتخاباتی حزب‌الله در انتخابات آینده «نحمی و نبنی» انتخاب شده که به معنای «دفاع می‌کنیم و می‌سازیم» است.