kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

حوادث کوتاه از کشور

    کشف کارگاه مشروبات الکلی
ساری – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب میاندرود از کشف و انهدام کارگاه ساخت مشروبات الکلی تحت پوشش دامداری در این شهرستان خبر داد.
سیدجواد هاشمی افزود: از این مکان 100 عدد دبه کشمش100 کیلویی، یک‌تانکر 2هزار لیتری مشروب الکلی، 50 کیسه کشمش و تجهیزات کامل و دستگاههای مشروب سازی کشف شد.
وی اضافه کرد: متهم با حفر یک حلقه چاه بصورت ماهرانه جهت تخمیر کشمش هزار و 800 لیتر مشروب را آماده کرده بود.
کلاهبردار تلفنی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری کلاهبردار تلفنی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی جعفری‌نژاد گفت: متهم با تماس تلفنی با برخی افراد مبنی بر اینکه شما پنج میلیون تومان برنده شده‌اید فرد را به پای دستگاه خود پرداز هدایت کرده و طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ 58 میلیون ریال از حساب آنها کلاهبرداری کرده بود.
وی اضافه کرد: پلیس فتا متهم را طی یک عملیات دستگیر که وی اظهار داشت: با فریب افراد زود باور اقدام به این عمل کرده بود.
قاچاق سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از کشف سوخت قاچاق در محور زاهدان – بم خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: ماموران یگان تکاوری 105 نصرت آباد هنگام گشت‌زنی به دو دستگاه‌تانکر مشکوک شدند که در بازرسی از آنها مقدار 53 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و تحویل قانون داده شدند.
کالاي قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان هرمزگان از کشف کالاي قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی افزود: با تلاش ماموران 380هزار نخ سيگار، 258هزار و 930متر پارچه، یک هزار و 493دستگاه لوازم خانگي،40 قطعه خودرویی، 790 ليتر سوخت، 600کیلو برنج، 279 راس دام و 3 هزار و 532 ثوب البسه قاچاق کشف شد.
اين مقام انتظامي ارزش ريالي کالاهاي قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان 116ميليارد و 44میلیون ریال عنوان کرد.
زلزله‌ سومار را لرزاند
کرمانشاه- مهر: زلزله‌ای به بزرگی4/1 ریشتر سومار از استان کرمانشاه را لرزاند.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور محل وقوع این زمین‌لرزه مرکز کشور عراق با استان‌های ایلام و کرمانشاه و حوالی سومار ثبت شده است.
این زمین‌لرزه در ساعت ۲۱ و ۵۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه جمعه شب و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
درگاه جعلی
زنجان – ایسنا: رئیس ‌پلیس فتای استان زنجان گفت: فردی که با ایجاد درگاه اینترنتی جعلی حساب شهروندان را خالی می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: جوان 20 ساله با ایجاد صفحه بانک جعلی حساب بانکی 20 شهروند را خالی کرده بودکه در مجموع میزان برداشت از حساب این افراد 5 میلیون تومان است.
وی افزود: شهروندان باید آگاهی خود در خرید و فروش اینترنتی و فضای مجازی را افزایش دهند.
ضبط محموله مرگ
مشهد – فارس: سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: ضابطین قضایی در اقدامی پوششی و غافلگیرانه 310 هزار عددمواد محترقه قاچاق در مشهد و بینالود راکشف و ضبط کردند.
مهدی خدابخشی اظهار داشت: این عملیات در حالی آغاز شد که ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی باخبر شدند، راننده یک دستگاه کامیون حامل بار مجاز قصد دارد محموله بزرگ مواد محترقه قاچاق را از یکی از مبادی ورودی شهر وارد مشهد کند.
وی افزود: خودروی مورد نظر توسط یک باند توزیع‌کننده قاچاق در تبریز بارگیری شده بود که تیم رسیدگی‌کننده پس از کسب دستور بلافاصله وارد عمل شد و کامیون مورد نظر را در عوارضی باغچه شناسایی و بازداشت کرد.
ریزش کوه
کرمانشاه – ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از فوت یک نفر در شهرستان گیلانغرب به دلیل ریزش کوه خبر داد.
رضا محمودیان گفت: به دلیل بارش شدید در روستای «انجاورود» بخش مرکزی گیلانغرب یک مورد ریزش کوه داشتیم.
وی ادامه داد: این ریزش کوه باعث تخریب یکی از خانه‌های روستایی و فوت یک نفر شد، اما گزارشی از زخمی شدن سایر افراد نداشتیم.
مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌پليس آگاهي استان کردستان از کشف انواع مواد محترقه در شهرستان سنندج خبر داد.  
سرهنگ جمال سلمانی بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی استان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شده و بلافاصله اقدام به توقیف آن کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو 63 هزار و 496 عدد انواع مواد محترقه و 79 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال کشف شد.
بخشش محکوم به اعدام
گرگان – تسنیم: رئیس‌شوراهای حل اختلاف استان گلستان گفت: با گذشت اولیای دم، یک محکوم به قصاص در استان گلستان به زندگی دوباره بازگشت. احمد جعفری اظهار داشت: 10 سال پیش در دعوای خانوادگی یک نفر بر اثر اصابت سنگ به سر به قتل رسید و قاتل دستگیر شد.وی تصریح کرد: پس از دستگیری قاتل و به درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص در دادگاه صادر و پس از تائید در دیوان عالی کشور در نوبت اجرای حکم بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف نگین‌ شهر و ریش‌ سفیدان و معتمدان، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و  قاتل را بخشیدند.
قاچاق پرندگان زینتی
بیرجند – خبرگزاری صدا و سیما: 180 قطعه پرنده زینتی از نوع کوتوله برزیلی در شهرستان بیرجند کشف و ضبط شد.
ماموران نیروی انتظامی ایست و بازرسی علی‌آباد بیرجند این محموله قاچاق را از یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در مسیر زاهدان مشهد درحال تردد بود کشف کردند و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل دادند.این پرندگان که در شرایط بسیار بد و نامناسب حمل می‌شدند قرنطینه خواهند شد و برای اطمینان از سلامتی آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.