kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
اولویت فدراسیون کشتی تعلیق نشدن بود

خادم: به رای محرومیت کریمی اعتراض می‌کنیم/ مربی تیم ملی: من محروم شدم اما فدای سر ایران

پس از اعلام رای اتحادیه جهانی درخصوص پرونده کشتی ایران، خادم رئیس‌فدراسیون کشتی کشورمان گفت: فدراسیون کشتی به رای اعلام شده علیه علیرضا کریمی اعتراض می‌کند.

سرویس ورزشی-

رسول خادم پس از صدور رای اتحادیه جهانی کشتی در محرومیت ۶ ماهه علیرضا کریمی و ۲ ساله حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران و همچنین رفع خطر تعلیق کشتی ایران اظهار کرد:پس از اتفاقی که برای علیرضا کریمی در رقابت‌های امیدهای جهان رخ داد،کمیته بین‌المللی المپیک که به هر حال تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان است، از طریق اتحادیه جهانی کشتی، پیگیر تعلیق کشتی ایران از حضور در رقابت‌های بین‌المللی شد.طی دو ماه و نیم گذشته طی دو نوبت توانستیم اعلام رای در این‌باره را به عقب بیندازیم اما در نهایت از هفته گذشته این موضوع بصورت جدی در دستور کار اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت.
رئیس‌فدراسیون کشتی افزود: خوشبختانه علیرغم فشارهای وارده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بر اتحادیه جهانی کشتی برای صدور آرایی که مورد خواستشان باشد،امروز با وجود تمامی پیچیدگی‌ها و مشکلات، کشتی ایران تعلیق نشد.
وی درباره محرومیت ۶ ماهه علیرضا کریمی و ۲ ساله حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی امید ایران نیز گفت: پیشنهاد اولیه برای جریمه علیرضا کریمی و مربی تیم ملی امید بسیار سنگین بود.با وجودیکه اولویت اصلی ما جلوگیری از تعلیق کشتی ایران بود اما تلاش کردیم علیرضا کریمی با کمترین جریمه ممکن روبرو شود.
خادم با بیان اینکه فدراسیون کشتی نسبت به رای اعلام شده علیه علیرضا کریمی اعتراض خواهد کرد گفت: ۶ ماه محرومیت اعلام شده مانعی برای حضور کریمی در رقابت‌های داخل کشور و انتخابی تیم ملی نیست و ضمن اینکه این محرومیت پیش از بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان به پایان می‌رسد و مانعی برای ادامه فعالیت او نیست. جریمه جمشیدی نیز که یکی از مربیان زحمتکش و سازنده کشتی ایران ۲ ساله است اما وی نیز می‌تواند در این مدت در داخل کشور به فعالیت خود ادامه بدهد.
جمشیدی: هنوز هم می‌گویم بهترین تصمیم را گرفتیم
در اتفاقات اخیر، حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی کشتی آزاد دو سال محروم شد. وی پس از اعلام محرومیتش در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: با مسئولان فدراسیون بعد از اعلام این رای صحبتی نداشتم. با وجود محرومیت خودم از این نظر خوشحالم که کشتی ایران تعلیق نشد. حالا من مربی نباشم، نفرات دیگری هستند که در این پست‌ها فعالیت کنند. بودن یا نبودن من زیاد تاثیرگذار نیست و مربیان خیلی خوبی هستند که می‌توانند در تیم ملی فعالیت کنند. اگر خدایی ناکرده کشتی گیران نمی‌توانستند در مسابقات آسیایی و جهانی حاضر شوند و با محرومیت روبرو می‌شدیم، خیلی ناراحت‌کننده بود. به هر حال این همه جوان با انگیزه تلاش و تمرین می‌کنند و اگر محرومیتی در کار بود، همه آنها ناامید می‌شدند.
وی افزود: من برای علیرضا کریمی هم نگران بودم که ممکن بود با محرومیت سنگینی روبرو شود. خوشحالم که محرومیت او هم کمتر از من است و می‌تواند در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی سال آینده شرکت کند. محرومیت ۲ ساله من هم فدای سر ایران و کشتی.
جمشیدی ادامه داد: شاید تصور این بود که علیرضا رضایی به عنوان مربی علیرضا کریمی محروم می‌شود؛ اما من به عنوان مربی اصلی کنار تشک بودم. حتی چلنج را برای اعتراض من به تشک انداختم. آن صدایی هم که در فیلم مسابقه می‌آید و یک مربی به کریمی می‌گوید باید ببازی، من هستم. نمی‌خواهم تقصیر را بر گردن نفر دیگری بیاندازم و صراحتا می‌گویم که این موضوع به من مربوط می‌شد.
مربی تیم امید تصریح کرد: با توجه به شرایطی که پیش آمده بود، من هنوز هم می‌گویم که بهترین تصمیم را گرفتیم. اگر علیرضا کریمی آن مسابقه را می‌برد و بعد از آن مقابل کشتی گیر اسرائیلی مسابقه نمی‌داد، نماینده روسیه هم حذف می‌شد. بدین ترتیب با توجه به نفوذ روس‌ها آنها هم این پرونده را پیگیری می‌کردند و می‌توانم بگویم که تعلیق کشتی ایران قطعی بود. دقیقا مسابقه نمایندگان آمریکا و اسرائیل همزمان بود و یک دقیقه زودتر به پایان رسید. ما فرصتی برای تصمیم‌گیری نداشتیم و آن موقع بود که به کریمی گفتم باید ببازی. با این حال او صدای مرا نمی‌شنید و مجبور شدم که چلنج را درون تشک بیاندازم و حتی یک کارت زرد هم گرفتم.
مربی زحمتکش تیم امید در پایان خاطرنشان کرد: شاید در این ماجرا بیش از همه من قربانی شدم؛ اما این محرومیت فدای سر ایران و جوان‌هایی که می‌خواهند در مسابقات آسیایی و جهانی حاضر شوند. مهم این بود که کشتی ایران تعلیق نشود. حالا هم من نمی‌توانم چیز خاصی بگویم و مطمئنم که خادم همچنان پیگیر است تا محرومیت من کم شود.
لزوم تقدیر شایسته از مربی سازنده
جمشیدی به اذعان خادم رئیس‌فدراسیون کشتی، یکی از مربیان زحمتکش و سازنده ایران است. تا قبل از رسانه‌ای شدن موضوع محرومیت، کمتر از جمشیدی نام برده می‌شد. رفتار این مربی در رقابت‌های جهانی لهستان جوانمردانه و در خور تحسین بوده و انتظار می‌رود مسئولان ورزش این رفتار را ارج نهاده و به نحو شایسته‌ای از زحمات جمشیدی تقدیر به عمل آورند.