kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

جنگنده‌های سعودی در یک روز 30 نوبت شهر یمنی را بمباران کردند!

جنگنده‎های سعودی بیش از ۳۰ بار به شهرستان «میدی» در غرب یمن حمله و بیش از ۱۰۰ راکت به سمت آن شلیک کردند.





به گزارش فارس، جنگنده‎های سعودی روز سه‌شنبه بیش از 30 بار منطقه «العملیات» شهرستان «میدی» در استان حجه را بمباران و بیش از 100 فروند راکت به سمت این منطقه شلیک کردند. نیروی هوایی عربستان سعودی سه بار نیز به دو منطقه «الظهر» و «الملاحیط» استان صعده واقع در شمال یمن حمله کرد. جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق مختلف شهرستان مرزی «رازح» استان «صعده» واقع در شمال یمن را بمباران کردند.
یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش عربستان همچنین روز دوشنبه مناطق مختلف دو شهرستان مرزی «رازح» و «غمر» را هدف قرار دادند. تجاوزات عربستان و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، نزدیک به سه سال است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 15 هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
خبر دیگر اینکه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، پس از پایان ماموریت «اسماعیل ولد الشیخ احمد» در یمن، به شورای امنیت نامه‎ای ارسال و در آن اعلام کرد که «مارتین‌گریفیتس» تبعه انگلیسی گزینه جایگزین است. قرار است تا دو هفته دیگر این جابه‌جایی صورت بگیرد. اسماعیل ولد الشیخ احمد در دوران ماموریت خود در یمن همواره از طرف انقلابیون یمنی متهم به حمایت از ائتلاف سعودی می‌شده است.