kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
ژنرال صهیونیست برای فرعون مصر سنگ تمام گذاشت:

السیسی هدیه‌ای است برای اسرائیل، او در خدمت منافع ماست

همراهی رئیس‌جمهور مصر با اهداف اسرائیل باعث شده تا ژنرال صهیونیستی السیسی را هدیه ای برای اسرائیل بداند. این ژنرال ضمن دفاع از «سرکوب دموکراسی در مصر» گفته، این اقدام السیسی هم در راستای دفاع از منافع رژیم صهیونیستی است!

سرویس خارجی-

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر از زمانی که علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور قانونی این کشور کودتا کرد و به قدرت رسید مورد توجه مقامات و رسانه‌های اسرائیل قرار گرفت. در همان ابتدا رسانه‌های صهیونیستی وی را «گنج جدید اسرائیل» خطاب کردند. گذر زمان این مسئله را ثابت کرد و برخی شواهد نشان‌ داد السیسی در سال‌های گذشته به مهره‌ای در خدمت منافع اسرائیل و غرب تبدیل شده است. علاوه بر این، عملکرد چهار ساله وی باعث شده تا وی به شدت از انتخابات رقابتی هراس داشته باشد و به همین دلیل انتخابات ریاست جمهوری مصر که فروردین ماه برگزار می‌شود با حذف گسترده رقبا روبه‌رو شده است. به گزارش تسنیم به نقل از رأی‌الیوم، اکنون بر کسی پوشیده نیست که روابط اسرائیل و مصر ماه عسل خود را پشت سر می‌گذارد. در همین ارتباط «آفی بنیاهو» سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی در روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که «السیسی هدیه ملت مصر به اسرائیل است و مقابله وی با دموکراسی در مصر در چارچوب حفظ ثبات منطقه و در خدمت منافع استراتژیک اسرائیل است.»
اوفیر فنتور پژوهشگر مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز معتقد است تل‌آویو با به قدرت رسیدن السیسی، دستاورد‌های زیادی کسب کرده که کاستن از اهمیت مسئله فلسطین و جایگاه آن در محافل عربی از جمله این دستاوردهاست. السیسی تلاش کرده که به بهانه توجه به امور داخلی مصر، از اهمیت موضوع فلسطین بکاهد. فنتور می‌گوید تل‌آویو از جنگ السیسی علیه اخوان‌المسلمین و جنبش حماس و همچنین علاقه قاهره به تعمیق همکاری اقتصادی و تحکیم عادی‌سازی سیاسی و فرهنگی با اسرائیل بهره برده است.
روزنامه نیویورک تایمز نیز اخیرا از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به سینا پرده برداشت که این حملات با آگاهی قاهره و موافقت عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر صورت گرفته بود. نیویورک تایمز در ادامه نوشت که طی بیش از دو سال گذشته، هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردها و بمب‌افکن‌های اسرائیلی، به‌صورت مخفیانه بیش از 100 بار در داخل مصر حملات هوایی انجام دادند و در بسیاری از مواقع، این حملات بیش از یکبار در هفته و با موافقت عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر انجام شد.
به نوشته این روزنامه، همکاری چشمگیر اسرائیل و مصر،  مرحله جدیدی از توسعه را پشت سر می‌گذارند و بعد از دشمنی در سه جنگ، سپس دشمنی در حالت صلح شکننده، مصر و اسرائیل هم‌اکنون همپیمانی سری در جنگی سری علیه دشمنی مشترک هستند. به نوشته نیویورک تایمز، هفت مقام انگلیسی و آمریکایی سابق که به شرط فاش نشدن هویت خود، اعلام کرده‌اند، حملات اسرائیل در داخل مصر را تایید می‌کنند و این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و مصر توضیحی در این باره نداده‌اند. فاش شدن همکاری محرمانه  نظام حاکم مصر با رژیم صهیونیستی، موجی از انتقادات شدید از عبدالفتاح السیسسی رئیس‌جمهور مصر را به دنبال داشته است فعالان سیاسی مصر این موافقت را تجاوز به تمامیت اراضی مصر و نادیده گرفتن حقوق این کشور برشمردند.