kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
رسانه‌های عربی هشدار دادند

غزه در آستانه تجاوزی دیگر

بنابر اعلام برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند که به احتمال 95 درصد رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده به بهانه انجام رزمایش در جنوب مناطق‌اشغالی حضور نظامی گسترده یافته و به نوار غزه حمله خواهد کرد.

روزنامه سعودی الحیات روز یکشنبه اعلام کرد، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند چرا که به این نتیجه رسیده‌اند که، به احتمال 95 درصد اسرائیل طی روزهای آینده به بهانه رزمایش در جنوب مناطق‌اشغالی به نوار غزه حمله می‌کند.
بر اساس این گزارش، این موضوع از سوی سازمان‌های مختلف فلسطینی در نوار غزه از جمله «یحیی سنوار» رهبر حماس تایید شده است. به نوشته الحیات هم‌اکنون حماس سطح امنیتی نوار غزه را به بالاترین سطح ارتقا داده‌است. این گزارش مدعی است در این جنگ احتمالی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی حضور خواهند داشت.
گفتنی است، دیروز ساعاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسید ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش گسترده‌ای برای آزمایش آمادگی همه یگان‌های خود با همراهی آمریکا در منطقه جنوبی سرزمین‌های ‌اشغالی (نوار غزه) آغاز کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخباری هم درباره مشارکت آمریکا در این رزمایش منتشر کرده‌اند.
 تجهیزات نظامی و سکوی‌های پرتاب موشک آمریکایی به منظور حضور در رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های ‌اشغالی وارد شده بود.
تظاهرات علیه نتانیاهو
اما در تل‌آویو هزاران نفر شنبه شب براي نهمين هفته پياپي عليه فساد دولتي کابينه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با «وزیرمجرم» خواندن نتانیاهو، خواستار استعفاي وی و تمام اعضای کابینه او شدند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در این باره نوشته: «صدها معترض اسرائيلي در شهرهاي ديگر سرزمين هاي‌اشغالي همانند حيفا و عفوله نيز در اعتراض به فساد مالي نتانياهو تظاهرات کردند.
رئيس پليس سابق تل‌آويو ابراز اميدواري کرد، نتانياهو هرچه زودتر در جريان تحقيقات درباره پرونده‌هاي فساد مالي، گناهکار شناخته شده و بازداشت شود.» مهم‌ترين پرونده فساد مالي که درباره نتانياهو مطرح مي‌شود، دريافت يک ميليون دلار از «آرناود ميمران» مفسد اقتصادي فرانسوي است که گفته مي‌شود براي تبليغات نخست وزيري هزينه کرده است.
نخست‌ وزير رژيم صهيونيستي به علت خريد سه فروند زيردريايي از آلمان به ارزش بيش از يک ميليارد دلار هم مورد بازجويي قرار گرفته است.
قطع روابط با رژیم صهیونیستی
خبر دیگر اینکه، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از دولت فلسطین خواسته فوراً درصدد تهیه طرح‌هایی با هدف قطع ارتباط با رژیم‌اشغالگر صهیونیستی در همه سطوح برآید.
به گزارش العالم، بر اساس این گزارش،کمیته اجرایی ساف تصمیم گرفته با مراجعه به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی کیفری ، خواهان بازخواست رژیم‌اشغالگر صهیونیستی شود.
 کمیته اجرایی ساف همچنین تصمیم گرفته کمیته‌ای عالی را با هدف اجرای مصوبات شورای مرکزی از جمله تعلیق به رسمیت شناختن «رژیم‌اشغالگر» تا زمان به رسمیت شناختن دولت فلسطین و لغو تصمیم الحاق قدس به کرانه باختری و توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.
محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از اعضای دولتش خواسته طرحی را برای قطع روابط با اسرائیل در تمام سطوح آماده کنند.