kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
آیت‌الله عالمی:

جوانان انقلابی سال ۵۷ دستاوردهای انقلاب را برای نسل امروز تبیین کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان سال ۵۷ باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل امروز تبیین کنند، گفت: تلاش دشمنان برای ایجاد یأس در مردم با وجود دستاوردهای بسیار انقلاب امری طبیعی است.

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و انقلاب طی این 40 سال خدمات ارزشمند و چشم‌گیری در حوزه‌های گوناگونی مانند فرهنگ، عمران و توسعه اجتماعی انجام داده است، این خدمات در طول تاریخ کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه است.
وی در مقایسه وضعیت کنونی شهرها و روستاهای کشور با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: در حال حاضر از شهر‌ها گرفته تا روستاهای کشور از امکانات خوبی بهره‌مند هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهایی که از نعمت برق و آب‌رسانی بهره‌مند بودند به 100 عدد نمی‌رسیدند درحالی‌که امروز عمده روستاهای بالای بیست خانوار از این نعمت برخوردار هستند و در شهرها نیز انواع مختلف خدمات به مردم عرضه می‌شود.
آیت‌الله عالمی افزود: هیچ روستایی در کشور تا قبل از پیروزی انقلاب از نعمت گاز برخوردار نبود درحالی‌که امروز ما شاهد گازرسانی به بیشتر روستاها در اقصی نقاط ایران هستیم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، توسعه و پیشرفت، ابراز داشت: سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌ها تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پایین و تعداد دانشجویان اشتغال به تحصیل در این دانشگاه‌ها قریب به 250هزار نفر بود درحالی‌که امروز وضعیت کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بسیار متحول شده و حدود پنج میلیون دانشجو در رشته‌های گوناگون در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
وی در تبیین این که انقلاب اسلامی کارنامه افتخارآمیزی دارد، گفت: کسانی که به کارنامه انقلاب اسلامی با نگاه منفی نگاه می‌کنند، یا جاهل هستند یا تحت تأثیر القائات دشمنان قرار گرفته‌اند و یا اینکه به‌طور کل با انقلاب اسلامی زاویه داشته و دشمنی می‌کنند.
آیت‌الله عالمی به اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از بیماران برای درمان و یا جراحی‌های مختلف به خارج از کشور اعزام می‌شدند درحالی‌که امروز این‌چنین نیست؛ با وجود دستاوردهای خوب انقلاب اسلامی مأیوس ساختن مردم از رشد و روند انقلاب یک امر طبیعی از جانب دشمنان است که صورت می‌پذیرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توصیه بنده به مردم و به‌خصوص نسل جوان امروز که انقلاب را ندیدند این است که ابعاد مختلف انقلاب را مورد بازخوانی قرار دهند تا بیشتر به وضعیت زندگی اسفناک مردم در دوره حاکمیت استبداد و سرکوب قبل از انقلاب پی ببرند و درخواست و تأکید دیگر بنده از جوانان انقلابی سال 57 آن است که شرایط انقلاب را برای نسل جدید بازگو کنند و بگویند در انقلاب چه گذشت و امروز در چه جایگاهی قرار داریم.