kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

الحاق 4 روستا به شهر همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از طرح الحاق 4 روستا به شهر همدان خبر داد و گفت: الحاق چهار روستای دیوین، علی‌آباد، قاسم‌آباد و حسن‌آباد به شهر همدان در شورای برنامه‌ریزی استان همدان به تصویب رسید.
همدان - خبرنگار کیهان:

فرهاد فرزانه با اشاره به اینکه بیش از 86 محله قدیمی در همدان نیاز به بازآفرینی دارد، گفت: در بازآفرینی محلات، باید به مسائل اجتماعی، حقوقی و معماری و زیرساخت‌ها توجه کرد و شرکت عمران و بهسازی مسئولیت بازآفرینی محلات فرسوده را برعهده دارد.
وی افزود: طرح باز‌آفرینی محله کبابیان مصوب و ابلاغ شده و وظیفه اداره راه و شهرسازی تنها جداره‌سازی است و جداره‌سازی محلات قدیمی در طرح بازآفرینی مرکز محلات شهر همدان تا پایان سال 97 اتمام می‌یابد و برای اجرای جداره‌سازی 3 مرکز محله کلپا، حاجی و کبابیان یک میلیارد تومان اعتبار تامین شده و در حال اجراست اما سرعتش باید افزایش یابد.
فرزانه تصریح کرد: برای اجرای زیرساخت‌ها، مرمت و جداره‌سازی اعتباری نزدیک به 3 میلیارد تومان تخصیص یافته اما باید مسئولان شهرداری و دستگاه خدماتی برنامه مشخصی ارائه دهند تا برای آن این اعتبار را هزینه کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تاکید بر حفظ آثار تاریخی همدان اظهار داشت: باید محلات تاریخی با ارزش شناسایی شده و در ستاد بازآفرینی استان مصوب شود و تمام دستگاه‌ها در حفظ آن تلاش کنند.