kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

22 شهید، 6000 مجروح و 126۳ اسیر حاصل تصمیم ترامپ درباره قدس طی 2 ماه گذشته

از روزي که رئيس‌جمهور آمريکا، قدس را پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام کرده، رژیم صهیونیستی 22 فلسطینی را به شهادت رسانده، 6000 نفر را مجروح کرده و 1263 فلسطيني را هم بازداشت کرده است.

«مرکز مطالعات امور اسراييل و فلسطين در قدس» می‌گوید، نظاميان صهيونيست از روزي که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا شهر‌اشغالی قدس را پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام کرده (حدود 2 ماه پیش) 1263 فلسطيني را بازداشت، بیش از 6000 نفر را مجروح و 22 نفر را به شهادت رسانده‌اند. در اين ميان،‌ شهر قدس بيش از ديگر مناطق شاهد اجراي عمليات گسترده بازداشت بوده به گونه‌اي که در اين شهر به تنهایی 127 نفر بازداشت شده‌اند.  ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین‌اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شده و فلسطینی‌ها نیز از آن زمان تا کنون در حال درگیری با صهیونیست‌ها هستند.
ادامه درگیری‌ها
در همین رابطه خبر رسیده نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز نیز ضمن یورش به «جنین» در کرانه باختری به شدت با فلسطینیان درگیر شده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند شماری از شهروندان فلسطینی در درگیری‌های صورت گرفته به شدت زخمی شده‌اند. این در حالی است که صهیونیست‌ها جمعه شب هم به مناطق نزدیک مرزهای شرقی غزه یورش برده بودند.
خبر دیگر از فلسطین این‌که، با هدف حمایت از جوان‌ترین اسیر فلسطینی، تجمعی در برابر منزل این اسیر 13ساله در« بيت لحم» برگزار شد. «عبدالرئوف انور البلعاوی»، اسیر 13ساله فلسطینی، کوچک‌ترین اسیر فلسطینی است که دسامبر گذشته(آذر) در ورودی شهر بیت‌لحم بازداشت شد. خانواده‌ها و به ویژه کودکان فلسطینی با حمل تصاویری از عبدالرئوف و پرچم فلسطین، یاد این اسیر نوجوان را گرامی داشتند.
غزه و فاجعه‌ای دیگر
«اشرف القدره» سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين در نوار غزه هم اعلام کرده، هفت مرکز بهداشتي در نوار غزه به علت تمام شدن سوخت تعطيل شده است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نسبت به توقف فعالیت و خدمات‌رسانی برخی بیمارستان‌های غزه به خاطر بحران سوخت هشدار داده است. گفتنی است، بیش از 10 سال است که غزه به طور کامل از سوی رژیم صهیونیستی در محاصره قرار دارد و مدعیان دفاع از حقوق بشر نیز هیچ اقدام عملی برای نجات ساکنان آن نمی‌کنند.