kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
مدیر مسئول کیهان در جمع مردم ورامین:

گام نخست در پذیرش ادعای شفافیت توضیح دولت درباره قراردادهای محرمانه است

واردات بی‌رویه در کنار بی‌توجهی به قاچاق گسترده کالا به طور طبیعی کارخانه‌ها و مراکز تولید داخلی را به تعطیلی می‌کشاند و فساد سازماندهی‌شده اقتصادی ضمن ایجاد نارضایتی در مردم، باعث از رونق افتادن کسب و کار می‌شود. واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران خارجی موجب بیکاری و سرخوردگی جوانان تحصیل‌کرده کشور می‌شود. حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و بی‌توجهی به این پدیده ناهنجار،پذیرفتنی نیست.

ورامین- خبرنگار کیهان:

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامیداشت دومین سالگرد عروج شهید مدافع حرم مهدی ثامنی‌راد که در مسجد مهدیه ورامین برگزار شده بود گفت: زهراي مرضیه(س)، آن روزها، بعد از رحلت رسول خدا(ص) و پيش از آنکه، خود نيز چشم از جهان فرو بسته و در جوار قرب‌الهي به پدر چشم‌انتظار خويش بپيوندد، بارها کوچه‌هاي مدينه را کاويده و به ديدن برخي از «خواص» رفته بود، ایشان با دلواپسي از آینده‌ای که با چشم خدابین خود می‌دید سفارش‌هاي رسول خدا(ص) را به خواص گوشزد کرده و عهدي را یادآور شده بود که با خدای خویش بسته و اکنون شکسته بودند. هشدارهای فاطمه(س)، پاسخی از سوی خواص در پی نداشت و در سکوت سنگين و سؤال‌آفرين آن روزها گم شد و دختر پیامبر خدا(ص) را بر آن داشت تا ندای حق‌طلبانه آن روز خود را با بی‌نشانی تربت خویش به نشانه‌ای برای آیندگان تبدیل کند و اینگونه بود که ماجرای آن روز به امروز رسید و در عصری که«عصر خمینی» نام شایسته‌ای برای آن است، شور و حیات آفرید و به قول رهبر معظم انقلاب «بعثت دوباره» شکل گرفت.
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ انقلاب اسلامی که این روزها در آستانه چهل سالگی است از بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) آغاز شد و این نسخه که بعد از رحلت رسول خدا(ص) به تدریج از جانب‌ اشراف کنار گذاشته شده بود با همت امام راحل(ره)و پاکبازی ملت مسلمان این مرز و بوم بار دیگر بر کرسی حاکمیت نشست و داستان پر ماجرای ما دقیقا از همین نقطه آغاز شد. شریعتمداری افزود؛ از آنجا که اسلام‌ناب ظلم‌ستیز است و حاکمیت آن به معنای مقابله با زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر است، نظام سلطه‌بین‌الملل و دنباله‌های ریز و درشت منطقه‌ای و داخلی آن، بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با آن برخاستند و این درگیری مادام که ما در حاکمیت، بر اسلام ‌ناب تکیه داریم و قدرت‌های زورگو و غارتگر بر خوی استکباری خود اصرار می‌ورزند، ادامه خواهد داشت.
مدیر مسئول کیهان نتیجه گرفت؛ سازش با آمریکا که برخی از مسئولان در پوشش تنش‌زدایی از آن دم می‌زنند به معنی تسلیم و باز‌گرداندن ایران و مردم آن به زیر سلطه خونریز و غارتگر آمریکاست. وی در ادامه به گام‌های بلندی که انقلاب اسلامی تا‌کنون برداشته ‌اشاره کرد و گفت: کسانی که ادعا می‌کنند انقلاب در گذر ایام و عبور سالها کمرنگ شده است باید به این پرسش پاسخ بدهند که اگر چنین است چرا کینه توزی‌ها و توطئه‌های دشمنان هر روز شتاب و شدت بیشتری گرفته است. شریعتمداری کلام حضرت امام را یاد‌آور شد که خطاب به آمریکا می‌فرمود؛ اگر می‌گویید چیزی نشده و اتفاق مهمی نیفتاده است، چرا اینهمه سر و صدا و هیاهو می‌کنید‌؟
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ این روزها یکی از اصلی‌ترین ترفندهای دشمن که برخی از رسانه‌های داخلی نیز به آن دامن می‌زنند آن است که مردم را از جایگاه برجسته‌ای که جمهوری اسلامی در آن است بی‌خبر نگاه‌دارند و آینده را در ابهام معرفی کنند. وی اظهار داشت؛ تردیدی نیست که با برخی از مشکلات، مخصوصا در عرصه اقتصاد و معیشت مردم روبرو هستیم ولی از یکسو گام‌های بلندی در بسیاری از عرصه‌ها برداشته‌ایم که توان علمی، تکنولوژیک، دست برتر منطقه، هراس دشمنان از تجاوز به کشورمان از جمله آنهاست و از سوی دیگر، مشکلات موجود راه‌حل‌های شناخته شده‌ای دارند که متاسفانه دنبال نمی‌شود.
شریعتمداری گفت؛ با کمال تاسف و به صراحت باید گفت که وجود مشکلاتی نظیر بیکاری، رکود، گرانی کالا و خدمات و امثال آن در کشورمان نتیجه ناکارآمدی برخی از مسئولان مربوطه است و افزود؛ واردات بی‌رویه در کنار بی‌توجهی به قاچاق گسترده کالا به طور طبیعی کارخانه‌ها و مراکز تولید داخلی را به تعطیلی می‌کشاند و فساد سازماندهی شده اقتصادی ضمن ایجاد نارضایتی در مردم، باعث از رونق افتادن کسب و کار می‌شود. واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران خارجی موجب بیکاری و سرخوردگی جوانان تحصیل‌کرده کشور می‌شود. حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و بی‌توجهی دولت به این پدیده پلشت خجالت‌آور است. شریعتمداری گفت؛ رئیس ‌بانک مرکزی می‌گوید معوقات بانکی به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده و کسی نیست بپرسد این مبالغ کلان در دست تعدادی محدود از دانه‌درشت‌های رانت‌خوار چه می‌کند؟!
مدیر مسئول کیهان گفت؛ باید از مسئولانی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند خواستار پاسخگویی شد و مطالبات بر زمین مانده را با صراحت و البته با حفظ آرامش مطرح کرد.
وی ادامه داد؛ متاسفانه دولت به جای آنکه در مقابل وعده‌هایی که داده و بر زمین مانده است پاسخگو باشد منتقدان را به باد ناسزا می‌گیرد و در همان حال از ضرورت انتقاد و لزوم شفافیت سخن می‌گوید که باید پرسید اگر به نقد اعتقاد دارید چرا به منتقدان ناسزا می‌گویید و اگر شفافیت را ضروری می‌دانید چرا تمام اقدامات دولت که با سرنوشت مردم سر و کار دارد، نظیر متن مذاکرات هسته‌ای، سند۲۰۳۰، FATF، کنوانسیون پالرمو، قراردادهای نفتی و دهها نمونه دیگر را محرمانه اعلام می‌کنید؟!
شریعتمداری گفت؛ باید با همه توان در صحنه بود و نباید اجازه داد که برخی از مسئولان با حاشیه‌سازی و ایجاد جاده‌های فرعی از زیر بار مسئولیت خویش شانه خالی کرده و
طفره بروند.
شریعتمداری در جمع مردم
شهرستان عباس‌آباد:
 برخی از مدیران به جای پاسخگویی
نارنجک دودزا پرتاب می‌کنند
به گزارش خبرنگار ما، حسین شریعتمداری، پنج‌شنبه شب در جشن دهه فجر مردم عباس‌آباد مازندران نیز شرکت کرده و با عنوان «انقلاب اسلامی و راه پیش‌روی» سخنانی ایراد کرد. مدیر مسئول کیهان در آغاز به مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت؛ در سال‌های پیش از انقلاب روزی شش میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بود و در همان حال ایران به ویرانه‌ای شبیه بود آن روزها غیر از تهران و چند شهر بزرگ که رسیدگی مختصری به آنها می‌شد اثری از عمران و آبادی نبود. بعد از پیروزی انقلاب میزان صدور نفت با اندکی نوسان، در نهایت به طور متوسط ۲ میلیون بشکه بوده است که امروزه نیز با ۸۰ میلیون جمعیت یعنی بیش از دو برابر آن دوران به همین میزان است. عمران و آبادانی کشور در دوران بعد از انقلاب با قبل از آن حتی قابل مقایسه هم نیست. مدیر مسئول کیهان پرسید درآمد حاصل از فروش ۶ میلیون بشکه نفت کجا می‌رفت؟ رژیم شاه، ایران را به چراگاه قدرت‌های غربی، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل کرده بود و از آنجا که ثروت ملی ما را به راحتی چپاول می‌کردند، کاری هم با رژیم دست‌نشانده خود نداشتند ولی بعد از پیروزی انقلاب که این میدان وسیع و پر ثروت را برای چپاول از دست داده بودند حتی لحظه‌ای هم از کینه‌توزی و مشکل‌آفرینی دست برنداشته‌اند و با این حال جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در همه عرصه‌های علمی و تکنولوژیک و عمران و آبادانی دست یافته است.
وی در ادامه گفت؛ بیش از ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران حضور داشتند و سفارت‌های آمریکا و انگلیس سرنوشت سیاسی کشور را رقم می‌زدند، وزیر و نماینده و نخست‌وزیر تحمیل می‌کردند که بعد از انقلاب این امکان را از دست داده‌اند. مدیر مسئول کیهان افزود؛ جوانان کشورمان را برای جنگ در ظفار که هیچ ربطی به ما نداشت می‌فرستادند و اسرائیلی‌ها از هواپیماهای ترابری C 130 نیروی هوایی ایران برای ارسال اسلحه و مهمات برای جریان آمریکایی یمن که از قدرت برکنار شده بود استفاده می‌کردند. وی گفت؛ تصویری از یک گروهبان آمریکایي وجود دارد که پای خود را روی میز یک ژنرال ایرانی گذاشته و با او گفت‌و‌گو می‌کند!
شریعتمداری به اظهارات «ابا اوبان» نخست‌وزیر وقت
 رژیم صهیونیستی ‌اشاره کرد که انقلاب اسلامی را به زلزله‌ای تشبیه کرده بود که اسرائیل و آمریکا را به لرزه واداشته است. وی در ادامه گفت؛ کسانی که نسخه سازش می‌پیچند بازگشت به آن دوران اختناق، فقر عمومی و غارت ثروت ملی را آدرس می‌دهند. او گفت؛ غارتگران آن روز برای حفظ موقعیت خود اجازه هیچ پیشرفتی را به ایرانیان نمی‌دادند و نیاز کشور به ابتدایی‌ترین تکنولوژی را زمینه حضور غارتگرانه خود می‌دانستند.
شریعتمداری بعد از این مقایسه که با ارائه شواهد بسیاری همراه بود، گفت؛ این روزها با جریان مرموزی روبرو هستیم که از یکسو تلاش دارد شرایط آن روزها را از میدان دید نسل جوان دور نگاه دارد و از سوی دیگر به بهانه برخی از مشکلات که راه‌حل‌های موثری دارند ولی متاسفانه دنبال نمی‌شود، آدرس بازگشت به قهقرا می‌دهند. این جریان مرموز بیشترین تلاش خود را روی بزک آمریکا و ایجاد نارضایتی در مردم متمرکز کرده است.
مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرسشگری و مطالبه از مسئولان باطل‌السحر نفوذی‌هاست و نقشه آنها برای فریب احتمالی برخی از مسئولان را نقش بر آب می‌کند. وی ادامه داد؛ باید بی‌وقفه پرسید که افراد موثر در فتنه آمریکایی و اسرائیلی در برخی از مسئولیت‌های کلیدی چه می‌کنند؟ چرا با مدیرانی که حقوق‌های نجومی گرفته و می‌گیرند برخورد نمی‌شود؟ چرا باید درآمد ارزی کشور برای ورود کالای لوکس که ۶۰۰ دستگاه بنز و پورشه فقط یک قلم آن است هزینه شود؟ چرا باید واردات بی‌رویه و قاچاق کالا باعث بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانه‌ها و کسادی کسب و کار باشد؟ یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد نقدینگی با کدام بی‌تدبیری فراهم شده است؟ اگر فلان مفسد اقتصادی که اخیرا فراری شده یک دوتابعیتی بوده است و به گفته نمایندگان مجلس تعداد قابل توجهی از دو‌تابعیتی‌ها در مسئولیت هستند چرا باید یک وزیر اعلام کند که هیچ مدیر دو‌تابعیتی نداریم؟ برجام که همه امکانات و ظرفیت کشور به پای آن ریخته شد و قرار بود آفتاب تابان و فتح الفتوح باشد چه دستاورد قابل ارائه‌ای داشته است؟
شریعتمداری در ادامه گفت؛ آتش به اختیار یک فراخوان است و به یقین بخشی از آن حضور موثر و پرسشگرانه همگان در صحنه است.
مدیر مسئول کیهان افزود: متاسفانه برخی از مدیران به جای پاسخگویی نارنجک دودزا پرتاب می‌کنند تا اصل پرسش فراموش شود، که نباید با این فرافکنی‌ها از طرح مطالبات دست کشید.