kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

اسماعیل هنیه: تحریم شدنم از سوی آمریکا مدال افتخاری است بر سینه‌ام

اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، تصمیم اخیر آمریکا در قرار دادن نام او در فهرست تروریسم و تحریمی‌ها را، نشان افتخار برای خود دانست.

 

اسماعیل هنیه در واکنش به تصمیم تازه آمریکا برای قرار دادن نام او در فهرست تروریسم، گفت: «این تصمیم نشان افتخار است که آن را بر روی سینه خودم نصب می‌کنم.»وی که در تجمع جنبش حماس سخنرانی می‌کرد افزود: «قرار گرفتن در صدر یک جنبش مجاهد مانند حماس و بودن در بین ملتی که با مقاومت به دنبال بیرون راندن‌اشغالگران و پس گرفتن مقدسات خود است، مایه مباهات و افتخار من است.»وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب (11 بهمن) هنیه را به همراه یک گروه مقاومت فلسطینی(الصابرین) و سه گروه مصری نزدیک به اخوان المسلمین، متهم به انجام اعمال تروریستی کرد و آنها را در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار داد. براساس این اقدام، شهروندان آمریکا از معامله با رئیس‌دفتر سیاسی حماس و سازمان‌های مزبور منع می‌شوند. همچنین هنیه و رهبران گروه‌های تحریم شده، امکان ورود به آمریکا را نخواهند داشت و تمامی دارایی‌های احتمالی آنان در آمریکا مسدود می‌شود.
واکنش‌ها
«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا را محکوم کرد. به گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم، عریقات همچنین خواستار از بین بردن اختلافات میان فلسطینیان و تحقق وحدت ملی به منظور حفظ طرح ملی فلسطین و مقابله با نقشه‌های هدفمند رژیم صهیونیستی برای نابودی این طرح شد.جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این اقدام آمریکا را در راستای «ضربه زدن پیوسته به حقوق و آرمان مردم فلسطین» توصیف کرد. ساکنان نوار غزه نیز در حمايت از حماس و محکوم کردن این اقدام آمريکا تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات مخالفت خود را با این تصمیم آمریکا اعلام و تأکید کردند این سیاست مردم فلسطین را از ادامه مقاومت برابر اشغالگران اسرائیلی تا بازپس‌گیری کامل حقوق ملی خود بازنخواهد داشت.تظاهرکنندگان همچنین تاکيد کردند فهرستي که نام هنيه و اسامي ديگر در آن وارد شده است فهرست افتخار است چرا که از فلسطين و قدس به ويژه پس از به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم‌اشغالگر اسرائيلي، دفاع مي‌کند.