kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
ضمن انتقاد از مردم آمریکا

هیلاری کلینتون: شاید اگر زن نبودم از ترامپ شکست نمی‌خوردم

وزير خارجه اسبق آمريکا با اعلام این که یکی از دلایل شکستش در انتخابات ریاست جمهوری 2016 وجود تبعيض جنسي و تنفر از زنان در جامعه آمریکا بود گفته، شاید اگر زن نبودم از ترامپ شکست نمی خوردم.

هيلاري کلينتون، در کتاب خود با عنوان «چه اتفاقي افتاد؟»، به دلایل شکست خود از ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پرداخته است. وی يکي از علل شکست خود را در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2016 را زن بودنش دانسته و نوشته: «تبعيض جنسي عليه زنان و زن‌ستيزي در آمريکا بسيار رايج است... يکي از دلايل روشن پیروز شدن دونالد ترامپ در این انتخابات اين بود که وی قائل به تبعيضات جنسي عليه زنان است و شمار بسيار زيادي از مردم  هم به نوار صوتي وي که در آن با افتخار درباره حملات جنسي به زنان صحبت مي‌کرد، گوش می کردند و آنگاه شانه‌هاي خود را بالا انداختند و می‌گفتند، ما باز هم به او رأي مي‌دهيم.»
کلينتون  در این کتاب با اشاره به وضعیت سیاسی حاکم بر آمریکا همچنین نوشته، «زن بودن در دنياي سياست آمريکا امري بسيار دشوار، طاقت‌فرسا و تحقيرکننده است. النور روزولت (همسر رئيس جمهور اسبق آمريکا) نیزگفته است، زنان در سياست، نياز دارند پوستي به کلفتي پوست کرگدن داشته باشند.»
نامزد رياست جمهوري پيشين حزب دموکرات که در رقابت با دونالد ترامپ، رئيس جمهور کنوني آمريکا، در انتخابات سال 2016 شکست خورد، در این کتاب همچنین تاکید کرده که سيستم ايمني آمريکا در طول سال‌هاي متمادي، به تدريج تحليل رفته و فرسايش يافته است و بسياري از آمريکايي‌ها به نهادهايي که نسل‌هاي گذشته به آن‌ها تکيه داشتند و مطمئن بودند اعتماد ندارند. اين نهادها شامل دولت، دانشگاه‌ها و همچنين مطبوعات و رسانه‌ها مي‌شود.»
به اعتقاد کلینتون، «اظهارات ترامپ و گروه تبليغاتي ‌او بيشتر شبيه مطالب بي‌اساس در روزنامه‌هاي زرد بود که در هر سوپرمارکتي مي‌توان آن را خريد. از اين رو، هرکس به ترامپ انتقاد مي‌کرد، با اطلاعات ساختگي و اتهامات تحقيرآميز و سخنان دندان‌شکن ترامپ  که استعدادي غيرعادي براي استفاده از اين نوع حملات عليه منتقدان خود دارد روبه رو مي‌شد. ترامپ بيش از پيش به از دست رفتن اعتماد مردم به نهادهاي ديرينه آمريکا کمک کرد، زيرا وي اخبار را با سرگرمي و برنامه‌هاي تلويزيوني را با واقعيت، تلفيق کرده و شرايطي مبهم و نامشخص را براي مردم آمريکا به‌وجود آورده بود.»
گفتنی است، کلینتون در میانه رقابت‌های انتخاباتی گفته بود، دیگر نیازی به پاسخ دادن به چرندیات ترامپ ندارد چرا که مطمئن است در این انتخابات مردم به ترامپ رای نخواهند داد.