kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

آغاز به کار کمپین «غزه را نجات دهید» برای نجات 2 میلیون انسان

فاجعه انسانی در غزه بار دیگر زنگ های خطررا به صدا درآورده است. با هدف پايان دادن به محاصره نوار غزه و بهبود اوضاع انساني در اين منطقه از فلسطين، کمپيني با عنوان «غزه را نجات دهيد» آغاز به کار کرد.


«احمدالکرد»، رئيس جمعيت موسسه‌هاي خيريه در نوار غزه در کنفرانسي خبري، غزه را «منطقه فاجعه‌زده» اعلام و تصريح کرد: «قطع برق و از کار افتادن مراکز تصفيه آب موجب شده است تا 95 درصد آب اين منطقه قابليت نوشيدن نداشته باشد ضمن اينکه 5000 واحد مسکوني نيز در حملات اسرائيل ويران شده است و چون اشغالگران اجازه ورود مصالح ساختماني به نوار غزه نمي‌دهند، اين بناها بازسازي نشده‌اند.»
وی تصريح کرد: «از اينجا اعلام مي‌کنم که «غزه با خطر فاجعه  انساني روبه‌رو است و آغاز به کار کمپين «غزه را نجات دهيد» به اين اميد است که جهان را براي تامين نيازهاي اساسي بيش از دو ميليون انسان محاصره شده در اين منطقه، به حرکت واداريم.40 درصد کودکان غزه نياز به مراقبت‌هاي پزشکي دارند ضمن اينکه بسياري از شهروندان به دليل کمبود دارو و فراهم نبودن شرايط براي پيگيري معالجات خارج از فلسطين، جان داده‌اند.»
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، الکرد گفت: «بيمارستان‌ها و مراکز درماني در نوار غزه حدود 230 نوع دارو را در اختيار ندارند، ساده‌ترين تجهيزات پزشکي و دارويي در اختيار اين مراکز نيست و به علت آنکه اشغالگران اجاره واردات لوازم يدکي به نوار غزه را نمي‌‌دهند صدها نوع از تجهيزات پزشکي از رده خارج شده‌اند، 13 هزار نفر به بيماري سرطان مبتلا هستند و نياز به مداوا يا پيگيري معالجات خارج از فلسطين دارند.» گفتنی است چندی پیش یک کودک 3 ساله فلسطینی ساکن غزه به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی جان باخت.
نتایج مهم یک نظرسنجی
 نتایج حاصل از یک نظرسنجی در فلسطین هم نشان می‌دهد که تصمیم ترامپ برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را برای مقاومت و «عملیات مسلحانه» علیه رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم» براساس این نظرسنجی، 38/4 درصد از فلسطینی‌ها در قبال رژیم صهیونیستی، عملیات مسلحانه رابر دیگر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند، درحالی که تنها 26/2 درصد دیگر از آنها خواهان رسیدن به توافق سازش هستند. این نظرسنجی نشان می‌دهد، در چند ماه گذشته حمایت مردم فلسطین از عملیات مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.
این در حالی است که براساس نظرسنجی مشابهی که در ژوئن(خرداد/ تیرماه) گذشته انجام گرفته بود، تنها 21 درصد از مردم فلسطین از عملیات مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند و 45 درصد از فلسطینی‌ها خواهان توافق سازش بودند. مدیر پژوهش‌های سیاسی مرکز فلسطین در این باره گفت، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد، حمایت مردم فلسطین از روند سازش و نیز محبوبیت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به شدت کاهش یافته است و بدون شک، دلیل اصلی این امر، اقدام اخیر ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. ترامپ ششم دسامبر 2017 (15 آذرماه 96) تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا به این شهر اعلام کرد. این تصمیم، اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده‌ای را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی درپی داشته است.