kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال



  تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی ۱۰ سال گذشته در کمیسیون فرهنگی خبر داد. سیده فاطمه ذوالقدر گفت:‌ بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی، از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی ۱۰ سال گذشته در حوزه منابع، مصارف و نظام مدیریت هر دو باشگاه تحقیق و تفحص خواهد شد. نماینده مردم تهران از عضویت ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی در هیئت تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سخن گفت.
بازگشت فوتبالیست به میدان بخاطر بستنی!
یک بازیکن که به خاطر اتفاقات عجیب و غریب پیرامونش به نیمکت چسبیده بود بعد از آنکه دید قرارداد میلیاردی‌اش با یک شرکت لبنی روی هواست دست به اقدامات تازه‌ای زد! به گزارش مهر، درحالی که برخی مربیان لیگ برتری تلاش زیادی کرده‌اند تا به جوانان میدان بیشتری دهند و راه را برای پیشرفت آنها فراهم کنند و پا به سن گذاشته‌ها را روی نیمکت بنشانند، دست‌های پشت پرده در یک تیم مشهور قویتر از تصمیم سرمربی عمل کرد و یک نیمکت‌نشین را فیکس کرد! این تیم لیگ برتری که روزهای خوبی را نداشت با میدان دادن به یک جوان شرایط خوبی پیدا کرد و توانست به موقعیت خوبی هم در جدول دست پیدا کند که نقش آن بازیکن جوان در این موفقیت بسیار پررنگ بود اما زمانی که تعدادی از هواداران مقابل بازیکن پا به سن گذاشته اقدام به تشویق این جوان کردند، خبر نداشتند که مقدمات نیمکت‌نشینی او را فراهم کرده‌اند. ناراحتی بازیکن پا به سن گذاشته از این تشویق‌ها و فشار نیمکت‌نشینی‌های پرتعداد و البته مهمتر از همه قرارداد میلیاردی با یک شرکت لبنی برای تبلیغ بستنی، سبب شد از همان زمان پروژه نیمکت‌نشین کردن بازیکن جوان کلید بخورد. فعالیت‌های عجیب در فضای مجازی و حاشیه‌سازی برای بازیکن جوان و راه انداختن جنگ‌های روانی بالاخره کار خودش را کرد و بازیکن جوان در ناباوری اهالی فوتبال به نیمکت پیچ شد تا بازیکن پابه سن گذاشته فیکس شود. در مورد این بازیکن گفته می‌شود اگر بازی نمی‌کرد و به نیمکت‌نشینی‌اش ادامه می‌داد ضرر میلیاردی متوجه او و یکی از دوستان نزدیکش می‌شد که از قرارداد با یک شرکت لبنی سود خوبی می‌بردند. آن شرکت هم اجرایی شدن قرارداد را به بازی کردن بازیکن مشهور منوط کرده بود. برای همین وی تلاش کرد به هر روشی که می‌شود بازی کند تا قرارداد میلیاردی روی هوا نرود.
واکنش عضو هیئت مدیره پرسپولیس به ادعای طارمی
ابوالفضل گلپایگانی روغنی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات مهدی که عنوان کرده بود عده‌ای در باشگاه پرسپولیس خواهان جدایی او از این باشگاه بوده‌اند اظهار کرد: درباره مهدی طارمی به عنوان سرمایه ملی و فوتبالیست خیلی خوب در کشور، آقای برانکو و همین طور تمام اعضای هیئت مدیره خواهان ماندن او و تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس بودند. این خبر رسمی است که من به عنوان عضو هیئت مدیره مطرح می‌کنم. حال اینکه در پشت پرده چه اتفاقاتی رخ داده است من از آن بی‌خبرم و همه آن‌ها را تکذیب می‌کنم! جدایی طارمی خواسته شخصی خودش بود و حتی برای جدایی تاکید و اصرار داشت که از ایران برود. حتی در این میان پیشنهاداتی از اروپا و حتی آسیای شرقی به دستش رسید اما در نهایت به الغرافه قطر رفت. او در پاسخ به این سوال که آیا ادعای طارمی مبنی بر اینکه عده‌ای در باشگاه به او گفته بودند از این تیم برود را قبول دارد؟ گفت: درباره این ادعا من نه در مقام تکذیب و نه در مقام تایید هستم اما آن چیزی که به طور رسمی از باشگاه می‌تواند وجود داشته باشد این است که همه مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان ماندن و به کارگیری مهدی طارمی بودند. درباره رفتنش هم یک تصمیم کاملا شخصی گرفته و اگر هم الان ادعایی دارد خودش باید ثابت کند من که نباید ادعای او را ثابت کنم. طارمی ادعای مبهمی هم مطرح کرده و گفته بعضی‌ها می‌خواستند برود. او در ادامه درباره اینکه عنوان شده از جایی با وکیل طارمی تماس گرفته شده و گفته‌اند که طارمی باید در نیم فصل دوم از ایران برود گفت: از کجا و چه کسی تماس گرفته است؟ من که نمی‌دانم داستان چیست. من به عنوان عضو هیئت مدیره صحبت می‌کنم. همه اعضای هیئت مدیره که بزرگ ما هم آقای کاشانی هستند تاکید بر ماندن طارمی داشتند. خود کادر فنی و شخص برانکو هم تاکید بر ماندن طارمی داشت. تاکیدهای ما همه رسمی بود و در مصاحبه‌هایمان هم گفته بودیم. حالا اگر طارمی ادعایی دارد من اطلاعی از آن ندارم و این که پشت پرده خبری بوده یا نه اطلاعی از آن ندارم. طارمی ادعایی کرده و باید خودش ثابت کند.
فولاد-پیکان، ۲۶ یا ۲۷ بهمن برگزار می‌شود
رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از برگزاری دیدار معوقه فولاد و پیکان در تعطیلی بین هفته‌های بیست سوم و بیست و چهارم خبر داد. گرد و غبار خوزستان این روزها گریبان فوتبال کشور را هم گرفته است. همین مسئله باعث شده که مسئولان سازمان لیگ در سالی که به خاطر برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مجبور به اتمام زودتر رقابت‌های لیگ برتر هستند در برگزاری و برنامه‌ریزی دیدارهایی که به دلیل پدیده گرد و غبار لغو می‌شوند با مشکل روبرو شود. یکی از دیدارهایی که به خاطر پدیده گرد و غبار لغو شد دیدار فولاد و پیکان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال بود. در ابتدا قرار بود این دو تیم ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۹ دی‌ماه به مصاف هم بروند که این دیدار لغو و به شنبه موکول شد اما با ادامه گرد و غبار در اهواز، دیدار دو تیم فولاد و پیکان لغو و به تاریخی دیگر موکول شد. قرار شد که تاریخ برگزاری دیدار معوقه فولاد و پیکان متعاقبا اعلام شود. سعید فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ دیدار معوقه فولاد و پیکان مشخص شده است، گفت: در حال بررسی برای مشخص کردن تاریخ دقیق دیدار فولاد و پیکان هستیم و در روزهای آینده تاریخ دقیق این دیدار را مشخص می‌کنیم. با این حال دیدار فولاد و پیکان در ۲۶ یا ۲۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. به این ترتیب دیدار معوقه دو تیم فولاد و پیکان در تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر بین هفته‌های بیست و سوم و بیست و چهارم برگزار می‌شود.
چشمی بازی با پارس جنوبی را از دست داد
مدافع تیم فوتبال استقلال دیدار روز پنجشنبه تیمش مقابل پارس جم را از دست داد. روزبه چشمی که در جریان تمرین روز گذشته تیم استقلال از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود دیروز راهی کلینیک استقلال شد و سپس در محل تمرین تیم استقلال حضور پیدا کرد. این بازیکن در تمرین دیروز اعلام کرد با معاینات صورت گرفته نمی‌تواند در دیدار با پارس جم به میدان برود و باید فعلا به درمان پای مصدوم خود بپردازد. در غیاب چشمی به احتمال فراوان زوج مجید حسینی و منتظری در خط دفاع آبی پوشان به میدان خواهند رفت.
تکذیب حضور منصوریان در سپاهان
مسعود تابش سرپرست باشگاه سپاهان در خصوص اینکه روز گذشته بحث حضور علیرضا منصوریان در سپاهان قوت گرفته بود و حتی چند گزینه خارجی هم در رسانه‌ها به عنوان مربی سپاهان انتخاب معرفی شدند گفت: من تعجب می‌کنم از اینکه چرا این خبر منتشر شد و برایم جالب است که از کجا خبر علی منصوریان به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شده در اکثر رسانه ها منتشر شد. منصوریان مربی خوبی است اما مدنظر باشگاه سپاهان نیست. من واقعاً تعجب می‌کنم که چطور این بحث‌ها را در رسانه‌ها منتشر می‌کنند ما به دنبال این هستیم که مربی خوب با رزومه خوب و قوی به سپاهان اضافه شود تا تیم را به جایگاه اصلی برساند. وی در خصوص آخرین وضعیت تیم سپاهان و اینکه با چه گزینه‌ای به عنوان سرمربی به نتیجه رسیده‌اند، افزود: در حال حاضر چند مربی مدنظر باشگاه است که در حال حاضر به دنبال این هستیم که مذاکره کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم. ما نمی‌توانیم زود تصمیم بگیریم و مربی را انتخاب کنیم که بعد از 6 ماه او از کار برکنار شود. مطمئنا به دنبال این هستیم تا بهترین تصمیم را در خصوص سرمربی تیم سپاهان بگیریم ممکن است یکی دو روز بعد از بازی فولاد سرمربی مشخص شود اما ایمان داریم که یک مربی خوب به سپاهان اضافه می‌شود.
مهلت ۲۰ روزه فیفا به باشگاه ملوان
مدیرعامل باشگاه ملوان می‌گوید ما حدود ۲۰ روز فرصت داریم تا بدهی پاشنکو را پرداخت کنیم. مهران نصیری  درباره خطر کسر ۶ امتیاز از این تیم بابت شکایت سرگئی پاشنکو به فیفا گفت: باشگاه ملوان حدودا ۲۰ روز مهلت دارد که به شکایت اول او باید حدود ۸۰ هزار دلار پرداخت کند یا با بازیکن مذکور به توافق برسد. هم‌چنین برای بدهی قرارداد سری دومش نیز از ما  شکایت کرد اما ما این مقدار بدهی را عادلانه نمی‌دانیم و با فیفا مکاتبه کردیم تا احقاق حق شود. او در ادامه در رابطه با وضعیت باشگاه ملوان گفت: ما به طور کلی وضعیت نابسامانی را در انزلی داریم. ملوان مالک ندارد و هیچ اسپانسری از این تیم حمایت نمی‌کند. تنها نماینده شهر و اعضای هیئت مدیره در تلاش هستند که مشکلات باشگاه را حل کنند. ما از نظر مالی به هیچ ارگان دولتی، نیمه دولتی و خصوصی وصل نیستیم. بخش‌های خصوصی که قبلا در این تیم بودند فقط برای این باشگاه کوله‌باری از بدهی را گذاشته‌اند. او در پایان گفت: هم‌اکنون ٧٠ درصد از بازیکنان تیم‌مان سرباز هستند.